מכוניות יד שנייה –היכן הכי מומלץ לרכוש?

עומדים לרכוש רכב יד שנייה? מתלבטים האם לפנות לסוכנויות רכב המתמחות במכירת רכבים יד שנייה או לרכוש את הרכב מאדם פרטי? בשורות הבאות תוכלו למצוא מספר "נקודות למחשבה" שיסייעו לכם לגבש את ההחלטה.

מספר מילים על שוק רכבי היד שנייה בישראל

לאורך שנים רבות, שוק רכבי היד שנייה בישראל התנהל והתקיים בין מוכרי רכבים פרטיים לבין רוכשים פוטנציאליים, ורק בתחילת שנות ה-2000, עם כניסת חברות הליסינג לתחום מכירות הרכב לסקטור הפרטי, התווספה האפשרות לרכישת מכוניות יד שנייה מגורמים שאינם בעליו הפרטיים של הרכב. כיום, בכל הליך של קניית רכב יד שנייה, עומדות בפני כל אחד ואחת מכם מספר חלופות מרכזיות לרכישת הרכב, הראשונה: רכישת הרכב מבעלות פרטית, כלומר מאדם פרטי המוכר את רכבו, השנייה: רכישת הרכב מחברות הליסינג העוסקות בתחום מכירת מכוניות יד שנייה, השלישית: רכישת רכב ממגרשי רכבים. לכל אחת מהחלופות הנ"ל יתרונות וחסרונות משלה, אך האופן בו הינכם נדרשים לנהל את הליך הרכישה הינו זהה לכל אחת מהחלופות.

בין יתר הפעולות אותן תדרשו לבצע במסגרת הליך הרכישה תמצאו: בדיקה ראשונית של הרכב- פעולה זו נועדה לצרכי התרשמות חיצונית מכלי הרכב, לרבות, איתור מכות ושריטות כאלו ואחרות המופיעות על גבי שלדת הרכב, איתור בעיות במרחב הפנימי של הרכב (ריפוד קרוע, רכיבי פלסטיק שבורים או בלויים וכדומה. לאחר הבדיקה הראשונית, אנו ממליצים לכם לקיים נסיעת מבחן בשטח עירוני ובשטח בינעירוני. נסיעת המבחן נועדה לצורך בדיקת יכולות הנסיעה של הרכב ובמהלכה מומלץ להיות קשובים לרעשים העולים מכיוון המנוע בעת הנסיעה ובעת ההאצה או בלימת הרכב.

במידה ולאחר שתי הבדיקות המופיעות לעיל, תהיו מעוניינים לבצע הליך של רכישת רכב זה, אנו ממליצים לכם לגשת ביחד עם הרכב ומוכר הרכב כמובן, למכון מקצועי המתמחה בבדיקת רכבים לפני קנייה/מכירה. מהות הבדיקה היא לאבחן ליקויים כאלו ואחרים שאינם נראים לעין, הן ברמת מרכב הרכב (שלדה) והן ברמה המכאנית (תפקודי מנוע, בלמים וכדומה). לאחר קבלת דו"ח הבדיקה אנו ממליצים לכם לבחון את כדאיות רכישת הרכב בהתאם למחיר הנדרש עליו ובהתאם להיקף הליקויים שנמצאו בבדיקה. במקביל לבדיקת הרכב במכוני בדיקה מקצועיים, אנו ממליצים לכם לקיים עיון מעמיק בספר הטיפולים של הרכב. ספר הטיפולים יאפשר לכם לבחון מהו היקף הטיפולים שהרכב עבר לאורך השנים ומה נעשה בכל טיפול וטיפול. חשוב שתדעו- על פי חוק, עומדת לרשותכם הזכות לפנות למוסך שטיפל ברכב לאורך השנים ולחברת הביטוח בה הרכב היה מבוטח ולדרוש מהם מידע אודות היסטוריית תביעות (מחברת הביטוח) והיסטוריית הטיפולים ברכב.

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *