אפליקציה שעון נוכחות – מערכת מעקב עובדים של המחר

הקידמה הטכנולוגית שבאה עלינו לטובה במאה ה-21 מוצאת את ביטויה בשלל תחומים. החל ממכשירי חשמל ביתיים, דרך מידע ואינטרנט ועד אופן ההתנהלות בעבודה ובמשרד. אחד השינויים המבורכים שהתרחשו בתחום האחרון הוא נושא שעוני הנוכחות של העובדים. העידן הדיגיטלי והממוחשב מחליף ובגדול את מכונות החתמת הכרטיס של פעם. לכך נוספו אלמנטים נוספים ומלהיבים כמו אפליקציה שעון נוכחות ואפילו טכנולוגיה המבוססת על טביעת אצבע. על כל אלו ועוד רבים אחרים נדבר מיד.

אפליקציה ושעות טביעת אצבע – מידע ונתונים

כאמור, גולת הכותרת של מערכת ניהול שעות העבודה של העובדים בימינו היא אפליקציה שעון נוכחות. בעידן שבו גם לסבתות יש טלפונים חכמים, אפליקציה שכזו היא עניין כמעט מתבקש. אז איך זה עובד בדיוק? ובכן, העובד מגיע לעבודה או למשרד, נכנס לאפליקציה המותקנת בטלפון הסלולרי שלו, פותח את רובליקת הכניסה (תחת הכותרת "תחילת עבודה" או "CLOCK IN” במרבית המקרים) וזה כל הסיפור. כך גם בסיום יום העבודה – “CLOCK OUT” והשעון מפסיק לתקתק. המעסיק יכול לראות גם מהיכן בוצעו ההחתמות. כמה פשוט, ככה גאוני. אבל זה לא כל מה שהאפליקציה הנפלאה הזו עושה. באמצעותה ניתן לדווח על משימות שיש לבצע או כאלו שכבר בוצעו, לקבל הערות מהמעסיק או מהעובד, לדווח על היעדרות, חופש או מחלה, לדווח על ביצועי עבודה שונים, לתזכר את העובד לגבי פגישות, יעדים, משימות וכו'. בקיצור – כל מה שהעובד צריך באפליקציה אחת קטנה-גדולה.

 

שעון נוכחות טביעת אצבע הוא בכלל אלמנט עתידני מלהיב במערכת העבודה של המעסיק. הרעיון פשוט ומשתמע משמו – אפליקציה / מכשיר שבו הכניסה למערכת ההחתמות נעשית באמצעות טביעת אצבע. כאן אין כל חשש לזיופים ומרמה, עניין משמעותי במיוחד במקומות עבודה מסוימים. אמנם מדובר בהשקעה מעט גבוהה יותר עבור המעסיק, אבל בטווח הארוך היא בהחלט משתלמת. ישנן כמה גרסאות לשעון טביעת אצבע שכזאת בעלות הבדלים מסוימים, אך הרעיון דומה בכולן.

 

בכל מקרה ובין אם תבחרו באפשרות של שעון נוכחות טביעת אצבע או באפליקציה "רגילה", המערכות מסונכרנות עם מערכת אחת המרכזת את הנתונים לצורך חישובי שכר, בונוסים, ימי מחלה, חופשות וכדומה. המערכת המתקדמת, בשילוב הטכנולוגיה עליה דיברנו, מונעת טעויות חישוב כמעט באופן הרמטי. מעסיקים המשתמשים בטכנולוגיה זו מדווחים על ירידה של עשרות אחוזים (ועשרות אלפי שקלים) בטעויות השכר הנעשות מדי חודש. מחיריה של אפליקציית נוכחות נע, במרבית המקרים, בין 50 ל-100 שקלים לחודש. עלותם של שעוני טביעת אצבע מתחיל מ-400 שקלים לדגמים הפשוטים ועד לכ-3,000 ש"ח לדגמים המתקדמים ביותר. אז אומרים להתראות לעידן האנלוגי. מחתימים כרטיס אל העתיד. בהצלחה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *