חשיבות גילוי מוקדם של סרטן הערמונית

 

סרטן הערמונית הוא הסרטן השכיח ביותר אצל גברים בעולם המערבי בכלל ובישראל בפרט. די בשכיחותו כדי להדגיש את החשיבות של הכרת סימנים לסרטן הערמונית וזאת על מנת לטפל בו כמה שיותר מהר. השיפור העצום שחל באבחון המחלה ובטיפול בה מגביר את סיכויי ההחלמה באופן משמעותי- 93% מהמאובחנים מחלימים.

יש חשיבות רבה לגילוי מוקדם, לפני שהוא שולח גרורות ממאירות ומתפשט לאיברי גוף שונים. כיום ידועים מאפיינים שונים ההופכים גברים לשייכים לקבוצת סיכון ללקות בסרטן הערמונית, ולכן מי שכלולים בקבוצה זו -מי שקיבל תוצאה גבוהה בבדיקת PSA; מי שאביו או אחיו לקה בסרטן ערמונית בגיל צעיר; מי שיש לו שיבוש גנטי ב-BRCA1 או BRCA2- חשוב שייבדק ויימצא במעקב.  אפשר לחפש אורולוג מומלץ במרכז ולהתייעץ אתו כשלב מקדים לבדיקה, לאבחון ובמידת הצורך לטיפול.

סימנים לסרטן הערמונית– נורות אזהרה

סרטן זה שכיח אצל גברים רבים בשלהי שנות ה-60 לחייהם, וידוע כי כמעט אצל כל גבר שגילו מעל 80 יש תאים סרטניים בערמונית, כחלק מתהליך הזדקנות טבעי, אף שאן להם בהכרח משמעות קלינית המחייבת טיפול. קיימים כיום מגוון טיפולים הנותנים מענה למחלה זו בכלל ובמרפאת מומחים המובילה בתחום הרפואה האורולוגית בפרט. אם אתם מחפשים אורולוג מומלץ במרכז כל אחד מהאורולוגים הנמנים עם הצוות הרפואי של המרכז נחשב ומוערך במומלץ.

במרכז מוצעים מגוון פתרונות וטיפולים בתחומי כירורגיה אורולוגית ואונקולוגית. מתבצעים בו ניתוחים של הערמונית, ועל פי הצורך כריתת כיס השתן, בלוטות לימפה בסרטן האשכים וטיפולים נוספים. טיפולים בשיטת אורולוגיה זעיר-פולשנית מתבצעים על ידי מכשור מתקדם ומשוכלל, לרבות ריסוק תוך או חוץ גופי של אבנים בכליה ובשופכן באמצעות לייזר. המאה ה-21 מאפשרת גם למי שמאובחנים כלוקים בסרטן הערמונית בשלבים הראשונים שלה ליהנות מטיפולים חדשניים המאפשרים לבלום את התפשטות המחלה.

קשה להפריז בחשיבות המידע בנושא זה. על מנת לקבל מידע וייעוץ חשוב לפנות אל אנשי המקצוע בתחום זה. סיכויי ההחלמה הגבוהים מאוד אמורים להפיג את חששותיהם של מי שמסיבה טבעית ומובנת מהססים האם לפנות לייעוץ בכלל ולטיפול בפרט. טכנולוגיות חדשניות ומתקדמות, המאפשרות ביצוע בדיקות גנטיות מעמיקות ומתוחכמות, לרבות אולטרא סאונד טרנס – רקטלי, המאפשר קבלת תמונה מלאה ומפורטת של בלוטת הערמונית, הופכות את האבחון ואת הטיפול המותאם אישית לכל מטופל לא רק למהלך מציל חיים אלא להפיכתו של סרטן הערמונית, אם וככל שהוא מאותר בשלבים ראשוניים, למחלה כרונית, שניתן לקיים אחריה מעקב סדיר בהעדר איום שמרחף ותלוי מעל מי שבגופו מקנן סרטן קטלני.

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *