טלפונים סלולריים

שיווק באינטרנט – לפרוץ לעולמות חדשים

כל אדם יודע מה זה שיווק, שהרי כולנו התפתינו לפרסומות, לחלונות ראווה יפים או לקנייה של הרגע האחרון ליד הקופה במרכול. הניסיון המעשי של כולנו מלמד אותנו ששיווק מוצלח פירושו יצירת צורך לרכישה אצל הקונה. בעלי עסקים מתעמקים בנושא מאז ומעולם, ומחפשים את המוצר שהלקוחות ירצו לקנות, או למצער – מוצר שאפשר לשכנע את הלקוחות לקנות. אם כך, שיווק בצורתו המסורתית מלווה את החיים של כולנו מילדות ועד זקנה ואין אדם שלא התנסה בו כלקוח או כמוכר.
בשנים האחרונות ישנו מושג חדש שאנחנו שומעים שוב ושוב: שיווק באינטרנט. מהו שיווק באינטרנט? מדובר בתהליך שעדיין אינו מוכר לכל אדם ואדם מכיוון שלא כל האוכלוסייה עושה שימוש באינטרנט ורבים עדיין נרתעים מביצוע של רכישות אונליין. אבל כולם כבר יודעים שהעתיד נמצא ברשת, ומי שלא ילמד איך עושים שיווק באינטרנט מוותר כבר עכשיו על נתחי שוק אדירים. בעתיד סביר להניח שעולם המסחר ברשת רק ילך ויגדל. בעלי עסקים – ואפילו צרכנים – צריכים להכיר את אופני השיווק באינטרנט ולהבין אותם ממש כפי שהם מכירים את עולם השיווק המסורתי.
מוכרים אונליין
למעשה, שיווק באינטרנט עובד בצורת משפך הפוך. בעל העסק הולך ומאבד את הקונים שלו משלב לשלב. כלומר: אם נחשפו למודעה שלכם מספר מסוים של גולשים – רק חלק קטן מהם יקליק על המודעה. מתוך אלה שהקליקו – מספר קטן עוד יותר יבצע את הרכישה. בכל צעד שאתם מוסיפים לתהליך המכירה – אתם תאבדו עוד גולשים. מהסיבה הזו מקובל מאד לשלם לפי קליק ברשת. כלומר – אם אתם תולים שלט פרסומת על איילון אתם תשלמו סכום קבוע ומוגדר מראש. אבל כאשר אתם רוכשים למשל קידום ממומן בגוגל אתם לא תשלמו על כל אדם שרואה את המודעה שלכם אלא רק על כל פעם שהקליקו עליה.
זוהי שיטה משתלמת עבור המשווק, מכיוון שהוא יכול לשנות ולתקן מודעות שלא מביאות הרבה הקלקות ללא נזק כספי. לאט ובהדרגה תוכלו ללמוד מן הניסיון. כמה הקלקות מושכת המודעה שלכם? מתוך אלו שהקליקו – כמה רכשו? תוכלו גם לעבוד על שיפור ותיקון הנכסים הווירטואליים שלכם. כדי להעלות את אחוז ההקלקה – שפרו את המודעות ובחרו מונחי חיפוש אחרים עבור קידום ממומן בגוגל. כדי להעלות את אחוזי המכירה מתוך אלה שכבר הקליקו – שפרו את דפי הנחיתה או את החנות הווירטואלית שמגיעים אליה. לאחר שמתנסים מספיק בשיווק ברשת מבינים שמדובר בעולם שבו השמיים הם הגבול.