ארוחה בעשר דקות!

מתקשים למצוא זמן להכנת ארוחות בוקר, צהריים או ערב? בשורות הבאות תוכלו למצוא מספר רעיונות להכנת סלטי בריאות שכל אחד מהם מהווה ארוחה מזינה וטעימה בפני עצמה.

שעות עבודה ממושכות ואינספור מטלות אישיות לאורך היום, הן רק חלק מהסיבות המונעות מרבים מאיתנו להקדיש זמן ממושך במהלך היום לצרכי בישול או אפייה. יחד עם זאת, העידן המודרני מאפשר לנו ליהנות מגוון עצום ואיכותי של חומרי גלם המאפשרים לכם לפעול להכנת מתכונים בעשר דקות. המתכונים הקלים והמהירים להכנה הם לרוב מתכונים שאינם מצריכים מכם זמן ממושך לצרכי הכנתם, כאשר בין יתר המתכונים המהירים להכנה תוכלו למצוא עשרות מתכונים להכנת סלטי בריאות כגון: סלט בורגול עם פירות יבשים, סלט עדשים ובטטה וסלטים נוספים שכל אחד מהם יכול להוות ארוחה מזינה ומשביעה בפני עצמה.

מתכון להכנת סלט בורגול עם פירות יבשים

להכנת כ-5 מנות סלט הכינו מראש את המצרכים הבאים: כוס בורגול (את הבורגול תדרשו להשרות במים רותחים למשך שעה ובזמן הזה לפעול להשלמת מטלות שונות בבית), בצל גדול קלוף וקצוץ דק, שני גזרים קלופים וחתוכים לקוביות קטנות, חופן צימוקים, חופן חמוציות מיובשות (רצוי ללא סוכר), חופן של אגוזי מלך קצוצים, חצי כוס פטרוזליה קצוצה, חצי כוס כוסברה קצוצה, חצי כוס נענע קצוצה, ארבע כפות שמן זית, מספר כפות של מיץ לימון (לפי העדפות הטעם), כפית דבש או סילאן, מעט מלח, פלפל שחור ומעט סוכר.

אופן ההכנה: חממו את הבצל בתוך מחבת עם 2 כפות שמן זית עד להזהבתו. לאחר מכן, הוסיפו את קוביות הגזר ותבלו עם המלח והסוכר (רבע כפית מכל אחד). כסו את המחבת ובשלו למשך מספר דקות (עד 10 דקות). בזמן הבישול, העבירו את הבורגול המושרה לקערת הגשה גדולה, הוסיפו את הצימוקים, החמוציות והעלים הירוקים, תבלו בשמן זית, דבש/סילאן ומיץ לימון לפי הטעם ולאחר שקוביות הגזר קצת התרככו הוסיפו גם אותם לקערה ותבלו שוב עם מעט פלפל שחור ומלח. את הסלט אכלו בנחת ואת מה שנותר ממנו ניתן לשמור במקרר ולהתענג עליו גם לאחר 24 שעות מרגע הכנתו.

מתכונים בעשר דקות הם ללא ספק הפתרון האופטימאלי עבור כל אחד ואחת מביניכם המתקשה למצוא זמן לצרכי הכנת ארוחות הדורשות זמני בישול ממושכים. סלט בורגול עם פירות יבשים או סלט עדשים ובטטה או סלט גזר עם פקאנים וחמוציות הם ללא ספק מתכוני בריאות מזינים וטעימים שכל אחד מהם יכול להוות תחליף לארוחה חמה ומזינה.