פורצים קדימה

מזל טוב, הקמת אתר עבור העסק שלך וכעת אתה רוצה לקדם אותו בכדי להחזיר את ההשקעה ולקצור רווחים. ישנן לא מעט דרכים לעשות זאת כאשר מדובר על המרחב הווירטואלי אך הנכון מבין אלו הוא ללא ספק קידום האתר במנועי החיפוש. הדרך הנכונה לבצע שיווק באינטרנט היא באמצעות כמה מהלכים התורמים לקידום האתר ולהפצתו. אחד המהלכים נקרא החלפת קישורים. במאמר זה נדבר מעט על מהלך זה וכיצד נכון לבצעו. יחד עם זאת, חשוב להדגיש כי החלפת קישורים, במיוחד כאשר מבצעים זאת על מנת לקדם את האתר בגדול מנועי החיפוש "גוגל", אינו מומלץ מבלי להיוועץ או באמצעות שכירת שרותיה של חברת קידום אתרים מקצועית אשר הצליחה להניב תוצאות בעבר ומגיעה עם המלצות. טעות בסיסית היא להניח כי ניתן לבצע החלפה נכונה אשר תשיג את מטרתה, הינה מלאכה פשוטה וכל אחד יכול לבצעה. קידום אתר נכון מושתת ומתקיים על בסיס כללים רבים ולעיתים שגיאה אחת ויחידה, היא זו אשר תקבע את גורל האתר לחודשים הבאים.                                                                                            

ביצוע מחקר מקדים

טרם התחלת מהלכי הקידום יש לבצע מחקר מקדים מקיף אשר יכלול בין היתר:

  1. קריאה בנבכי האינטרנט בכדי להבין מעט מהו קידום וכיצד יש לבצעו נכונה ככל האפשר
  2. קביעת קהל היעד של האתר ו/או העסק
  3. מחקר מילות מפתח שיקבע אילו מילות מפתח יקודמו ובאיזו עדיפות
  4. זיהוי הצרכים והחסמים הקיימים בענף
  5. הכנת תוכנית פעולה ברורה אשר תעזור להבין מה הצעד הראשון ומהי המטרה הסופית
  6. יצירת רשת של מקדמי אתרים ובעלי אתרים אשר עתידים להיות מעוניינים בהחלפת קישורים עם האתר שלך

דילוג על שלב המחקר המקדים עלול להוביל למהלכים שגויים אשר לא יעזרו או יתרמו לקידום האתר או ביצוע נכון של מהלך החלפת קישורים אותו מתכננים כחלק מתוכנית שיווק באינטרנט.

מתחילים לעבוד

ראשית, יש לבצע פנייה יזומה לכל אותם מקדמי אתרים או בעלי אתרים אשר עתידים להיות מעוניינים בהחלפה עמך. לאחר מכן, מומלץ "לזרוק רשת למים" בקבוצות מקדמי אתרים או בעלי אתרים בתצורת הצעה להחלפה. יש לציין מה מחפשים ומה יתקבל כתמורה. טיפ חשוב הוא לבדוק כל אתר עימו מבצעים את ההחלפה ולא לקחת כל אתר. לעיתים ישנן החלפות אשר יזיקו לאתר הרבה יותר מאשר יתרמו ולכן בדקו את רמת אמינות האתר, דירוג האתר וגם ודאו כמובן כי האתר הוא קרוב ועוסק באותה נישה כמו האתר שלכם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *