ארוחה של 7 מנות במטבח הביתי

גילינו זה מכבר כי תכניות בישול של שפים או אפילו של טבחים חובבים גורפות רייטינג גבוה, משום שרבים באוכלוסיה, ללא הבדל דת ומין, מוצאים בתכניות מעין אלה עניין רב. בישול מנות ראשונות, הכנת גלידה באמצעות מכונת גלידה, הכנת מנות עיקריות ומנות אחרונות אחרות, תוספות, בשר לסוגיו השונים, וקישוט הצלחת בה מוגשת המנה, או כפי שהדבר נקרא במחוזותינו: "צילחות", הוא דבר שמושך אנשים לצפות בתכניות, גם אם ויש בכך מן הפלא, הם אינם מסוגלים לטעום את המנה שבושלה בפניהם ואף אינם יכולים להריח את הריחות באולפן הצילומים, בו מצולמת התכנית. הצופים רואים את אמצעי הבישול שהשתמשו בהם, את הסכינים היוקרתיות, כיריים גז מקצועיות, מכונות חיתוך וטחינה חזקות ומתרשמים מתהליך יצירתה של כל מנה, מבלי לדעת באמת כיצד היו הם טועמים אותה. אז נכון הדבר, שארוחה המכילה 7 מנות ומוצגת בטלויזיה בפריים טיים בתכנית שאוהבים לצפות בה, נראית מפתה ובלתי מושגת, אבל היא בהחלט מושגת, גם במטבח הביתי.    

כדי לבצע הכנה של 7 מנות עבור מספר סועדים ביתיים, צריך לדאוג לארגון סדר בניית והכנת המנות כולן וכן, לתזמון נכון של הגשת כל מנה, כדי שכולם יוכלו להנות מהארוחה בו זמנית, כאשר כל מנה מצוננת או מחוממת במידה הנכונה. יש לדאוג לכך שכל המצרכים יהיו בידינו, כל הכלים שטופים ומסודרים לצורך שימוש וכמובן, למתכונים מול העיניים, כדי לא לשכוח לפעול לפיהם, עד כמה שאנו חפצים בכך, כמובן. הסדר, התזמון והארגון הם הדברים החשובים ביותר, כאשר משתמשים במטבח שאינו מקצועי. בהעדר סו-שף או טבחים נוספים, יש למנות את מי מבני המשפחה לבצע את ההכנות, חיתוך, בישול ראשוני וכו'.

לסיכום, בין אם נעשה שימוש במכשירים שאינם נמצאים בכל בית, כמו מכונת גלידה או מכשיר מקצועי אחר ובין אם המבשלים משתמשים בכיריים פשוטים או חשמליים או כיריים גז מקצועיות, הרי שארוחה המורכבת ממספר רב של מנות, ניתנת לביצוע גם במטבח הביתי, אם כי ברור שיעילות ההכנה והיכולת לסיים את הכנת הארוחה במהירות גבוהה יותר, יהיו נמוכות יותר. לא מן הנמנע שהכנת הארוחה בבית, במטבח הביתי, עם התבלינים הידועים, תצא טעימה יותר לחיכם של בני הבית, מאשר ארוחה כזו שהוכנה במטבח מקצועי, משום שהיד של הטבח שהכין אותה, היא אותה היד שמבשלת את המאכלים הביתיים הטעימים שאותם בני הבית רגילים אליהם זה מכבר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *