איך לעבור את מכירת הרכב בקלות?

רבים מאיתנו מעוניינים בשלב כלשהו למכור את המכונית על מנת לרכוש רכב חדש. הרצון לרכב חדש יכולה לנבוע מהרצון להשתדרג או משינוי בצרכים. הרחבת המשפחה יכולה להביא לצורך ברכב גדול יותר. גם מעבר למקום מרוחק יכול לגרום לכך שרכישת רכב שצורך פחות דלק תהיה כלכלית לטווח הארוך. מה מומלץ לעשות לפני ואחרי מכירת רכב ובאיזה אופן כדאי לבצע זאת?

האפשרויות השונות למכירה

אם בעבר אנשים תרו אחר מכוניות למכירה בעיקר בלוחות העיתונים, היום ישנן מספר אפשרויות. לוחות המודעות באינטרנט הם כמובן מקום מרכזי לפרסם את המודעה. כדאי לפרסם במספר לוחות אך במרכזיים שבהם אשר תנועת הגולשים בהם היא רבה. עדיין ניתן לפרסם גם בעיתון. מודעה אותה תתלו על הרכב תביא אליכם לא מעט קונים פוטנציאלים. אם הנסיעות שלכם הן בעיקר בתוך העיר, יש לכך יתרון בכך שקיים סיכוי גבוה שהקונה הפוטנציאלי יהיה מסביבתכם ואז ההתנהלות קלה יותר. גם שיטת ה"מפה לאוזן" עובדת לא רע. הפיצו בין חביכם ומכריכם את העובדה שאתם מעוניינים למכור את הרכב. ניתן אף למכור אותו לסוחר בעל מגרש מכוניות למכירה או לבצע עסקת טרייד אין בה תמכרו את הרכב ותרכשו חדש באותו מקום.

כיצד נעשית המכירה?

מכירת רכב נעשית במספר שלבים. הראשון הוא כאמור מציאת קונים פוטנציאלים. תוכלו לעשות סינון מיהם הרציניים ביותר על פי הרצון שלהם לראות את הרכב  בעיניים או לקחת אותו למכון רישוי לבצע בדיקה. בררו כמה הם מוכנים לשלם, זאת כמובן לאחר שאתם עשיתם סקר מקיף וקבעתם על פי נתונים כמו מצב הרכב ומחיר מחירון את המחיר בו אתם מציעים את הרכב למכירה. אם זהו קונה רציני אשר מוכן לשלם קצת פחות נסו להגיע איתו לפשרה- זה יחסוך לכם זמן והתעסקות. לאחר ההגעה להסכמה תחתמו על זכרון דברים בו יועלו פרטי ההסכם על הכתב. כדאי לברר את זהות הרוכש. התשלום יעשה במזומן או בצ'ק שמשמש תחליף למזומן. כל שנותר כעת הוא לעשות החלפת בעלות בסניף הדואר שעושה זאת.

טרייד אין- למכור לפני הרכישה

אמנם בעסקת טרייד אין המכירה והרכישה מתבצעות במקום אחד אך מומלץ להפריד בין העסקאות. בטרם אתם משוטטים במגרשי החברה ובוחרים את הרכב המתאים לכם, סגרו עסקת מכירה שמתאימה לכם. הציגו את כל המסמכים בפני החברה. כך תוכלו לבצע את העסקה במהירות ובמחיר המתאים לכם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *