לימודים באוניברסיטה או במכללה – כיצד לבחור את המסגרת המתאימה

צעירים רבים אחרי הצבא או אחרי הטיול הגדול לדרום אמריקה, אוסטרליה או המזרח, מתלבטים לאיזה מוסד לימודי להירשם. לאחר שכבר החליטו על המסלול שבו הם רוצים ללמוד, עליהם לבחור מכללה או אוניברסיטה. ישנן כיום בארץ מגוון רחב מאד של מסגרות לימודים. חלקן מציעות שפע של מסלולי לימודים וגם קורסים, וחלקן כמות קטנה ומצומצמת יותר. באיזו מסגרת כדאי לבחור, ובמיוחד כשהאפשרויות הן רבות ומגוונות? הנה המדריך המקוצר שיעזור לכם בבחירה.                                                                                                                  

  • האם מדובר במסגרת לימודית מוכרת – בין אם אתם בוחרים במסלול של לימודים לתואר ראשון, לתואר שני או אפילו לימודי תעודה, חשוב שזו תהיה מסגרת לימודית מוכרת וידועה. הדבר נכון בעיקר אם מדובר במסגרת שמציעה תארים שונים.

 

  • אילו מסלולי לימוד מוצעים – ישנן לא מעט מסגרות שמציעות מגוון רחב של קורסים, שהינם חלק בלתי נפרד ממסלול הלימודים עצמו. אלה יכולים להיות קורסי בסיס בתחומים שונים, וגם כאלה הנחשבים למתקדמים. אחרות מציעות שיעורים מקצועיים מאד במסגרת מסלול שאיננו לקראת תואר וכחלק מלימודי תעודה. חשוב לבדוק אילו אפשרויות מוצעות על ידי כל מסגרת, ובהתאם לקבל את ההחלטה. כדאי לחשוב גם העתיד, במידה ותרצו להמשיך למסלול מתקדם יותר או לתואר שני. האם המסגרת שבחרתם אכן מציעה לכם את זה ועוד.

 

  • האם האווירה נעימה לכם – לפני שמקבלים את ההחלטה, חשוב להגיע אל המקום עצמו ולבדוק את מידת התאמתו. כדאי להתרשם מכיתות הלימוד, מהספרייה, מהאזורים המשותפים ומהאווירה שבמקום. מעבר לכל המידע שתקבלו וההכשרה עצמה, חשוב שיהיה לכם נעים ללמוד במקום, חשוב שהאווירה בו תהיה נינוחה ושגם כיתות הלימוד יספקו לכם את המרחב הנדרש. הגיעו ליום פתוח, בדקו זאת לעומק תוך התייחסות לאלמנטים המוזכרים מעלה.

 

  • היכן נמצאת האוניברסיטה או המכללה – ישנן לא מעט אוניברסיטאות ומכללות שנמצאות באזורים מרכזיים ונגישים מאד. אחרות נמצאות במקומות מרוחקים יותר. אולם, גם אליהן ניתן להגיע בקלות באמצעות תחבורה ציבורית ובתנאי שמתגוררים קרוב. בחנו את מיקומו של המוסד הלימודי הרלוונטי לכם, האם הוא קרוב לביתכם, האם עליכם להיעזר בתחבורה ציבורית כדי להגיע אליו או באילו כבישים יש לנסוע. אם אתם מעוניינים לעבור להתגורר בסמוך לאוניברסיטה או המכללה שאליה נרשמתם, בדקו כמה צפוי לעלות לכם שכר הדירה באזור, האם יש פתרונות דיור נוספים כמו מעונות למשל, שמוצעים לסטודנטים ועוד.

 

לסיכום

בחירת מסגרת לימודית היא איננה ענין של מה בכך. השקיעו בזה זמן ואל תמהרו לקבל את ההחלטה. היעזרו בהורים וגם בחברים והיו בטוחים בבחירה שלכם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *