ניהול תיקי השקעות

צברתם חסכון ואתם חושבים מה לעשות איתו? ישנן כמה אפשרויות. הטריוואלית ביותר תהיה להפקיד את הכסף בפיקדון בבנק, אלא שהתשואה עליו תהיה אחוז או שניים לכל היותר. נכון, זה אמנם מאפשר לכסף לא להיות במצב סטטי לכאורה, אבל אחוז וחצי בממוצע של תשואה הוא לא באמת הפתרון הטוב ביותר להגדיל את כמות הכסף.

כסף חייב להיות בתנועה, אחרת ערכו יורד והוא נשחק. על מנת לשמור על הערך שלו ולהגדיל אותו, מה שניתן ובהחלט ראוי לעשות- חשוב לנהל אותו באופן שיאפשר לו לשמור על תאימות עם שינויי השוק ולצבור תשואה שתגדיל אותו באופן קבוע או חד פעמי בצורה ניכרת.

דרכים להגדלת הכסף

הדרכים להגדת כמות הכסף שעומד לרשותכם מונות כמה אפשרויות כאשר אחת מהן, כפי שכבר הוזכר היא הפקדת הכסף בפיקדון של הבנק- לא האפשרות הריווחית ביותר, אבל מדובר על אפשרות בהחלט בטוחה, מה שאומר שלאנשים ששונאים סיכון באופן מוחלט יתכן שזה יהיה פתרון לא רע.

השקעה של הכסף באפיקים שונים היא האפשרות הרווחיות יותר להגדלתו, כאשר אפשרויות ההשקעה הן מגוונות למדי. אנשים רבים בוחרים להשקיע את הכסף באופן עצמאי, אפשרות לא הכי מומלצת למי שאינו בקיא בשוק ההון ובאפיקי ההשקעות השונים. יש אנשים שמשקיעים את הכסף שלהם ברכישת נכסי נדל"ן, אבל בשביל לרכוש נכס נדל"ן חייבים סכום ראשוני לא מבוטל ומשכנתא ברוב המקרים. מה עושה מי שעומד לרשותו סכום נמוך מכך, מי שאינו רוצה לקחת הלוואות? השקעה במוצרים פיננסיים תהיה הדרך הטובה ביותר להגדיל את הכסף- בלי הלוואות, בלי התחייבויות ועם תשואה נאה במיוחד. מאחר ויש מוצרים פיננסיים רבים ושונים, כל אחד יוכל למצוא את המוצרים הפיננסיים שמתאימים לאישיות שלו- הן מבחינת רמת הסיכון והן מבחינת רמות התשואה שניתן לקבל מאותם מוצרים.

בין המוצרים השונים שניתן להשקיע בהם ניתן למצוא מניות, אגרות חוב, אופציות ומוצרים נוספים- בית השקעות יוכל לספק לכם את המידע הנרחב אודות המוצרים הפיננסיים השונים שקיימים.

הדרך הנכונה והכדאית ביותר תהיה לבנות תיק השקעות שיהיה מורכב מהמוצרים השונים בחלוקה מותאמת, כך שניתן יהיה לקבל קצת מכל דבר בהתאם למידת סיכוי סיכון נדרש. במיוחד כשמדובר על אנשים שאינם מתמחים בעולם ההשקעות, מומלץ להעניק את משימת ניהול תיקי השקעות בידיהם של אנשי מקצוע תוך הקפדה על בית השקעות שמתמחה בכך.

מה המשמעות של ניהול תיקי השקעות

ניהול תיקי השקעות הוא מקצוע שמתמחה באמנות ניהול כספים. תיק השקעות הוא פרוטפוליו המורכב מכלים פיננסיים שונים, כאשר נעשית בתוכו חלוקה, כך שמי שמעוניין לגרוף תשואה כמה שיותר גבוהה ואוהב לקחת סיכונים- החלק המנייתי של תיק ההשקעות שלו יהיה חלק גדול יותר, בעוד שלאנשים שלא אוהבים לקחת סיכון, החלק המנייתי יהיה קטן יותר.

ניהול תיק השקעות מתחיל בבניית הפרוטפוליו, בחירה והתאמה של המוצרים השונים שמרכיבים אותו כמו גם את היחס ביניהם וכמובן ניהולו לאורך זמן. על מנת להבטיח ביצועים טובים חשוב מאד שמשימת ניהול תיקי השקעות תהיה בידיו של איש מקצוע שמכיר את השוק, את ביצועי המוצרים השונים ושיכול להיות עם אצבע על הדופק, כך שיוכל לזהות את המגמות השונות ולבצע את האדפטציות הנדרשות בהתאם. בית השקעות שיופקד על המשימה צריך להיות מקצועי, מוכר וותיק דיו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *