כמה מילים חשובות על דפוס

לא יהיה זה מוגזם לומר שהמצאת הדפוס הינה אחת ההמצאות המבריקות והחשובות שהגה המין האנושי. היה זה יוהן גוטנברג שהביא לעולם המערבי במאה ה-15 את המצאת הדפוס (בסין הרחוקה עשו שימוש בטכניקות זהות לשיטת הדפוס שהמציא גוטנברג כבר במאה ה-11), ובכך חולל מהפיכה חסרת תקדים אשר בזכותה הצליח המין האנושי להעלות על הכתב ואף לשכפל מיליונים של ספרים שנכתבו והופצו לקריאה מאז ועד היום. העיקרון שעומד בבסיס הדפוס הוא עיקרון השכפול, כלומר, לייצר אבטיפוס אחד, מקור, ולשכפל אותו בכמות בלתי מוגבלת של עותקים (תלוי באופי הטכנולוגיה, ובסוג הדפוס). אך מאז המאה ה-15 עברו כך וכך שנים, ואם בתחילה מלאכת הדפוס נעשתה באמצעים פרימיטיביים שדרשו עבודה ידנית רבה והצליחו להביא לשכפול עותקים ספורים של כל יצירה, הרי שכיום ניתן לשכפל ספרים או עיתונים במיליוני עותקים.

אך לא רק הכמות היא שחשובה. אם בימי קדם היה ניתן להדפיס אך ורק על סוגים מאוד ספציפיים של נייר, וגם זה היה כרוך בעבודה רבה ומורכבת אשר רק אנשי מקצוע מיומנים היו מסוגלים לבצעה, הרי שכיום, עם הטכנולוגיה המודרנית שפיתח המין האנושי, ניתן להדפיס כמעט ועל כל חומר העולה על הדעת. הדפסה על קנבס, הדפסה על עורות, הדפסה על פלסטיק, הדפסה על זכוכית – כמעט ולא קיים חומר אותו לא כבש הדפוס. הדפסה על קנבס, לדוגמה, היא אחת ממיני ההדפסות הפופולאריות ביותר שקיימות היום, שכן היא מדמה את מלאכת הציור של האמנים המסורתיים שציירו את יצירותיהם, ברוב המקרים, על בדי קנבס. בד הקנבס הינו בד איכותי מאוד, שסופג את הצבעים השונים (ובעיקר את צבעי הדפוס) בצורה מאוד איכותית, מה שמביא לתוצאה ויזואלית מרשימה. הדפס של רפרודוקציות של יצירות אמנות מפורסמות, לדוגמה, על בד קנבס, עשויה לדמות בצורה מאוד אמינה את יצירת האמנות המקורית.

אך הדפסה על קנבס אינה ההדפסה היחידה או ההדפסה העיקרית אותה ניתן להשיג כיום במוסדות בית דפוס. רוב בתי הדפוס בארץ מתמחים בהדפסות מרובות עותקים (מאות ואלפים), בעיקר עבור מוסדות ובתי עסק, אך לעתים גם עבור לקוחות פרטיים. בנוסף, קיימים בתי דפוס רבים שמתמחים בתחום הכנת כרטיסי ביקור, החל בעיצוב שלהם, וכלה בהדפסה, בחיתוך ובגימור המקצועי שלהם. קיימים סוגים רבים של כרטיסי ביקור אותם תוכלו לעצב עבורכם בבתי הדפוס – בין אם מדובר בכרטיסי ביקור סטנדרטיים, כרטיסי ביקור צבעוניים, כרטיסי ביקור על ניירות מיוחדים, כרטיסי ביקור עם ציפוי לקה סלקטיבית ועוד. בכל זאת ועוד מתמחים אנשי המקצוע שעובדים ומפעילים את בית הדפוס.

אם גם אתם רוצים לפנות ולקבל את שירותיו של בית דפוס כזה או אחר, כל שעליכם לעשות הוא להרים אליו טלפון או לגשת לאחד מסניפיו (האופציה השנייה עדיפה), ולגשת לאשנב הזמנות במקום. באשנב הזמנות תתבקשו להסביר לדפס את סוג העבודה בה אתם מעוניינים, ובמידת הצורך, אם תביאו איתכם קבצים מסוימים אותם תרצו להדפיס (במידה והכנתם עיצוב מראש). הדפס ייקח מכם את העבודה, ייתן לכם הצעת מחיר, ויקבע איתכם מועד בו תסתיים הכנת העבודה, שבו תוכלו להגיע לבית הדפוס ולאסוף את העבודה.

הדפסת הזמנות לחתונה הינה פרוצדורה קצרה יחסית. ברוב המקרים, לא תידרשו לעמוד בתור יותר מכמה דקות (תלוי בסוג בית הדפוס), כאשר אם אינכם מבקשים להדפיס עבודה בכמות עצומה של עותקים, הסבירות היא שתוך יום או יומיים תוכלו להחזיק בידכם את התוצר הסופי.