מה הוא ביטוח משכנתא?

החלטתם לקחת משכנתא, והנה אתם עוברים בין הבנקים השונים ומבצעים השוואת משכנתאות תוך שימוש בכלי כמון מחשבון משכנתאכראוי, ואחד מהתנאים אותם את מגלים כי הבנק מציב בכדי לקבל את ההלוואה, הוא רכישה של פוליסת ביטוח משכנתא. פוליסות ביטוח משכנתא, ניתן לרכוש ישירות מהבנק, או לפנות אל חברות ביטוח נוספות אחרות המציעות ביטוח משכנתא בתנאים טובים יותר, ובמחירים טובים יותר. למעשה כחלק בלתי נפרד בכל תהליך של השוואת משכנתאות ושימוש במחשבון משכנתא למטרה זו, חשוב לבחון את המחירים השונים של ביטוח משכנתא המוצעים על ידי חברות הביטוח השונות.

במאמר הבא, נלמד מה היא מטרתה של פוליסת ביטוח משכנתא, ומדוע הבנקים למשכנתאות מתעקשים על רכישה של פוליסה שכזו, בטרם יוכלו להעניק לכם את ההלוואה. במקביל, נלמד מדוע בתהליך של בחינת גובה ההחזר על ידי מחשבון משכנתא, חשוב לבחון גם את האפשרויות העומדות בפניכם בעת רכישת פוליסה זו.

ביטוח משכנתא – לא רק בשביל הבנק

הבנקים למשכנתאות, המעניקים לכם משכנתא, עושים זאת מהסיבה כי ישנו נכס אשר יוכל לערוב לכם כנגד הסכום אותו לוויתם. משמעות הנושא הישירה היא, כי ברגע שבו לא תוכלו מסיבה כלשהי לעמוד בהתחייבויותיכם כלפי הבנק, ימומש הנכס, וכספי המכירה ישמשו בכדי לכסות את יתרת ההלוואה. מסיבה זו, חשוב לבנק למשכנתאות לשמור ולבטח את הנכס, שכן במקרה ולנכס ייגרם נזק אשר יפחית או יבטל את ערכו, לא תהיה ערבות מוחשית ומשמעותית להלוואה אשר נטלה.
ביטוח משכנתא, נועד בכדי לכסות בגין ההוצאות הנדרשות בכדי לבצע בנכס הממושכן תיקונים שונים, בהם תיקוני תשתית אשר נדרשים לאחר פגיעה בצנרת, מסיבות של בלאי או סיבות אחרות, נזילות שונות בתקרת המבנה או בין הדירות, תקלות במערכת הביוב ועוד. מסיבה זו, רכישת ביטוח משכנתא אינה נועדה רק בכדי להגן על הבנקים, אלא גם בכדי להגן עלינו מפני ההוצאות הכבדות להן נידרש במצבים כגון אלו.

כיסוי נוסף אשר אנו זוכים לו בעת רכישה של ביטוח משכנתא, הוא כיסוי בגין ההוצאות הנדרשות לתיקון הנכס במקרים של נזקי טבע. נזקים אלו כוללים בין היתר פגיעה במבנה ובתשתית המבנה כתוצאה מרעידת אדמה, כתוצאה משריפה או כתוצאה משיטפונות. כמובן, שזו היא מטרת הדגל של ביטוח משכנתא בעיני הבנק, שכן במקרים של הרס מוחלט למבנה, תפצה חברת הביטוח את הבנק עד לכדי שוויו המלא של המבנה.

תפקיד נוסף של ביטוח משכנתא, הוא לשמש כמעין ביטוח חיים עבור הלווה. במקרים בהם חלילה הלך הלווה לעולמו בתוך תקופת ההלוואה, או אז תמשיך חברת הביטוח לשלם את תשלומי המשכנתא אל הבנק עד לכיסוי מלא של ההלוואה. בעת ביצוע השוואת משכנתאות על ידי מחשבון משכנתא, חשוב מאוד לבחון את תנאי הפוליסה אצל חברות הביטוח השונות, שכן גם אם תגלו כי תוכלו לרכוש פוליסות ביטוח שונות במחירים דומים, מרכיבי הפוליסה עשויים להיות שונים באופן משמעותי.

*אין לראות במאמר זה המלצה או מידע מקצועי .