TCO ניהול ספקים, ניהול רכש

ישנם כלים ותהליכים מסוימים אשר יעזרו לכם בכל הקשור אל ארגון וייעול העסק שלכם.

מהו TCO?

TCO, הוא כלי עזר יעיל ביותר המשמש צרכנים ובעלי עסקים שונים לשערך את העלויות העקיפות והישירות (עלויות תחזוקה, ציוד, שימוש עתידי, תקלות, כוח אדם, חשמל, בקרת איכות ועוד), של המוצר אותו הם מעוניינים לרכוש.

TCO, יעזור לצרכן להגיע להחלטה הסופית באם כדאי לו לרכוש את המוצר ביחס לערך הכלכלי שלו, שכן הוא יתאר את העלות או התפעול הכולל של המוצר שברצונכם לרכוש.

מהו ניהול רכש?

כלי עזר נוסף ל-TCO הוא ניהול נכון של רכש. כל חברה ועסק זקוקים לתהליך ניהול רכש נכון וקפדני, על מנת להתנהל בצורה עסקית חכמה.

כיום, אנו חשופים למערכות מדף רבות (SAP,ERP ORACLE ועוד) שבהן מודול מיוחד המיועד לכל תחום ניהול הרכש של החברה או העסק.

מערכות אלו מכילות את כל הקשור אל הרכש בתבנית אחת וכל שהמשתמש צריך לבצע הוא להכניס את נתונים הקשורים לרכש בזמן אמת.

ניהול רכש יעזור לכם להשיג את הדברים הבאים הנוגעים לעסק שלכם:

•שליטה ובקרה- כאן תהיה לכם שליטה מוחלטת באשר לסוג ההוצאות והסכומים שלהם במהלך שנת העסקים וכן תהיו בבקרה מלאה לגבי כל הוצאה שיצאה מבית העסק שלכם.

כמו כן, יש לקחת בחשבון כי כל עסק חשוף לפעולות פליליות, כגון: מעילות בכספים וגניבות של ציוד.

באמצעות ניהול רכש נכון תוכלו לפקח בצורה מחמירה על כל הקשור לנכסים ומוצרים של החברה.

•סדר וארגון- ניהול נכון של רכש נכון הוא ניהול שבמהלכו אתם קובעים נהלים ברורים ותקנים בכל הקשור לאופן פעולתו של העסק. רק על ידי ניהול נכון של הרכש בעסק שלכם תוכלו ליצור סטנדרט גבוה ורמה אחידה שבה יפעלו כל המחלקות בעסק שלכם. ניהול רכש מאפשר "ליישר קו" בעסק.

לסיכום, ניהול רכש הכרחי לכל חברה אשר מעוניין להצליח ולשגשג, שכן פעולת ניהול זה תביא לחסכון בהוצאות של המשרד, בקרה, שליטה על המתרחש המושגים באמצעות סדר וארגון.

ניהול ספקים- מדוע ניהול זה חיוני?

ניהול ספקים נכון יוביל למזעור הבעיות ובהתאם לתהליך עבודה רציף ומותאם בינכם לבין הספקים של החברה. ההמחשה הטובה ביותר לחשיבותו של ניהול ספקים בעסק הוא כאשר הלקוח אינו מקבל את התוצר שהובטח לו משום שהספק לא סיפק לכם את העבודה או התוצר בזמן.

פגיעה בשרשרת זו יכולה לפגוע בנקל בתדמיתה של החברה שלכם.

בסך הכל, ניתן לומר כי ניהול ספקים נדרש על מנת להבטיח את רווחיות החברה שלכם.

ניהול ספקים נכון יכלול את הפרמטרים הבאים: קליטה של ספק חדש והיכרות אנשי הקשר של החברה לספק, הזמנות מסודרות שיוצאות לספק תוך נוהל עבודה מוגדר, עבודה שוטפת מול הספק ואיתור בעיות שיפתרו מיידית מול הספק.

לסיכום שימוש ב-TCO וניהול נכון של ספקים ורכש החברה תוביל אתכם למטרה בה אתם מעוניינים לעסק שלכם.

*אין לראות במאמר זה המלצה או מידע מקצועי .