בעידן בו "מדליק מי שמקליק ראשון", כל לחיצה על קישור, ממומן או זה המפנה אתכם מאתר אחד לאחר, מהווה נכס עבור מקדמי האתרים, שכן כניסות מרובות לאתר תומכות ומעודדות את דירוגו במנועי החיפוש. על מנת להשיג את שיתוף הפעולה הרצוי ובניית מערכת יחסים חיונית עם הגולש ישנם מספר כלים לקידום אתרים בעלי חשיבות עליונה בהתהוות האתר וקידומו. בין כלים אלו מצויים הפעולות העיצוביות והפרקטיות ההופכות את האתר לפנינת שיווק באינטרנט ואת האתר לידידותי למשתמש, וכמובן כלי החלפת קישורים המסייע לגולש לקבל "אקסטרה" מידע רלוונטי ובו זמנית מסייע לגוגל לכמת את איכות האתר. עיצוב נקי, ללא עומס פריטים או צבעוניות מוגזמת הוא אמצעי שאף סייע למנועי החיפוש של גוגל, כך שאין סיבה שהאתר שלכם ילך לאיבוד בפרשנות.
שיווק באינטרנט– כלי קידום איכותי
ניתן לדון שעות בדבר שיטת הקידום המועדפת במנועי החיפוש, זו הממומנת המהווה קמפיין בתשלום כאשר כל קליק על הקישור מחויב בתשלום או שיטת הקידום האורגני הדוגלת בשיפור האתר מבחינת איכות הקוד, התכנים השונים, זמני הטעינה, ביטויי חיפוש ובנייתמערך קישורים איכותי, לשם השגת עליונות בדרוג. אך מעבר לכלים עוצמתיים אלו ישנו כלי עוצמתי נוסף שעשוי לקדם את כל תהליך שיווק באינטרנט גם יחד, והוא עונה לשם "חוויית גלישה". עיצוב אתר מזמין ונוח תוך התחשבות במידת אפקטיביות השימוש באתר, יעשה חסד רב עם האתר המקודם, וכמובן, עם הגולשים. עיצוב ידידותי יהא נקי ומתוחכם, מינימליזם בפרטים עיצוביים או צבעוניות, קישורים במקומות ברורים לעין וניווט ידידותי למשתמש על גבי תפריט ניווט עליון, צדדי ושורת חיפוש. בנוסף, בהירות בדבר המידע אליו מובילים כפתורי ה"מידע נוסף" , "לעמוד הבא" וזמני טעינה מהירים, הם חובה בעת שיווק באינטרנט.
החלפת קישורים בדרך הנכונה
בין אותם כלים לקידום אתרים במנועי החיפוש מצוי כלי רב עוצמה המסייע למנועים אלו לקטלג ולדרג אתרים כאיכותיים בשל ריבוי האתרים הממליצים עליהם. מדובר בפעולה הידועה וההדדית של החלפת קישורים, במהלכה אתרים מוציאים קישורים המפנים אחד לאתרו של האחר, מאתר א' ל-ב' וההפך. הדבר אמנם נראה פשוט אך מדובר בתהליך מורכב הגוזל זמן יקר ועלול לגרור תוצאות הפוכות כשאינו מתבצע בצורה נבונה. הדרך הנכונה לביצוע התהליך היא זיהוי האתר האיכותי עמו כדאי לבצע את ההחלפה. זיהויו יתבצע על ידי קריטריונים כמו מידת התחרות בין האתרים. אתר מתחרה מאותו התחום רק יקל את חוויית הגלישה ויצור הפריה הדדית, ולא בריחת לקוחות, כפי שנוהגים לחשוב. בנוסף, יש לבדוק את משך קיומו של הדומיין, מספר הדפים המאונדקסים, איכות התכנים, כמות הקישורים היוצאים מכלל העמודים, שפה ונושאים משותפים המאפיינים את אתר היעד לביצוע ההחלפה. אם האתר עונה על דרישותיכם, אין כל בעיה להתחיל בתהליך החלפת קישורים.
*איןלראות במאמר זה המלצה או מידע מקצועי .