ה-שימוש באבקת חלבון

מערכת השרירים שבגוף האדם תומכת בשלד ויש לה תפקיד חיוני בפעילות האדם. המערכת פעילה לאורך כל החיים והיא מגיעה לשיאי מאמץ בתקופות ובזמנים שונים, כמו: בעת התפתחות וגדילה, בשעת פעילות ספורטיבית, בעת פעילות מואצת אחרת. ועוד. החלבונים משמשים אבן יסוד בבניית השריר ותורמים רבות לתחזוקתו. את מרבית החלבונים צורך הגוף מהמזון הבשרי או הצמחי אולם, יש מקרים, בהם מומלץ לצרוך אבקות חלבון שונות כתוספת לחלבונים המושגים מהדיאטה הרגילה והשוטפת. יש מספר סוגי אבקות חלבון וכל אחד ייקח את המתאימה בהתאם לצרכיו.

 

אבקת חלבון מי גבינה

אבקת החלבון הנפוצה והפופולארית ביותר היא אבקת חלבון המבוססת על מי גבינה. האבקה הינה תוצר לוואי לייצור הגבינה ויש לה מספר יתרונות. היא מתמוססת במהירות במחזור הדם והשפעתה היא מיידית.  כושר הספיגה הגבוה שלה מאפשר לספורטאים ליטול אותה כשעה לפני האימון, וכן, ניתן, לקחת אותה בשעת האימון ולאחריו. יש בה אחוזים גבוהים של חלבון ולכן, תהליכי בניית שרירי הגוף מואצת יותר. ההשפעה המיידית היא על השרירים האנבוליים האחראים לכך.

 

סוגי אבקות חלבון

ספורטאים ואנשים אשר עושים פעילות גופנית הינם צרכני אבקות חלבון ידועים. רבים מהם מביאים את גופם לקצה היכולת הפיזית שלהם, ולכן, הצורך הוא בבניית שריר מואצת או בשיקומו לאחר פעילות ספורטיבית.  חלבון קזאין מתפרק לאט וקצב ספיגתו נמוך יותר. גם בחלבון זה יש אחוזים גבוהים ומומלץ לצרוך אותו בעת מנוחה כדי שהאפקטיביות שלו תהיה גבוהה. חלבון סויה הינו חלבון המופק מהצומח, ומטבע הדברים, יצרכו אותו כל מי שדוגל בצמחונות או בטבעונות.. גם אותו כדאי לצרוך לפני בעת ואחרי אימון גופני. אבקות החלבון משווקות במגוון צורות.

 

צריכה שוטפת

יש אבקות חלבון שמגיעות בצורת אבקה, אחרות בנוזל ויש שמגיעות בגלולות. וכל אחד צריך לקחת את המינון המתאים לו. המאזן יכול להיות שלילי או חיובי כאשר המטרה היא הגעה למצב בו בניית החלבון בשריר גבוהה מאשר החוסר בו. ואז ניתן לומר שתהליך בניית השריר מואץ. יש אנשים רבים הצורכים אבקות חלבון ותוספי תזונה אחרים באופן קבוע בגלל תרומתם לאיכות החיים. הם מסייעים בתחזוקת השריר והגוף, מונעים מחלות, מפחיתים סיכונים שונים, ואף תורמים לשיקום הגוף לאחר טראומות שונות, כמו: ניתוחים, מחלות, פציעות וכדומה. כמובן, שתוספים אלו צריכים לבוא בנוסף לתזונה סבירה ומקובלת.

 

רכישה מוצלחת

רכישת אבקת חלבון נעשית בחנויות מתאימות כגון: חנויות טבע, בתי מרקחת, ועוד. מומלץ לבצע קנייה של אבקות חלבון שמיוצרות על ידי יצרנים ידועי שם. ניתן לקבל ייעוץ והדרכה מאת המומחים לנושא אשר יכולים להמליץ על סוגי תוספי המזון ואבקות החלבון המתאימים. יש ערכים תזונתיים שונים לכל אבקת חלבון כך שכל אחד יכול להתאים את המוצר לצרכיו. מומלץ לנהל אורח חים ספורטיביים, עם מינימום מצבי לחץ לצורך שמירה על איכות חיים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *