האם יש צורך לבצע בדק בית בקניית דירה מהקבלן?

יש אנשים רבים שמודעים לצורך של ביצוע בדק בית כאשר מדובר על רכישה של דירה ישנה. אך יש מי שסבור שכאשר קונים דירה מהקבלן. דירה שזה עתה נבנתה ואתם הדיירים הראשונים שנכנסים אליה, אין צורך לבצע בדק בית. אבל גישה זו בטעות יסודה. גם כאשר רוכשים דירה חדשה מהקבלן יש חשיבות גדולה לבצע בדק בית. זה שלב חשוב שלא כדאי לוותר עליו.

מהם תקני בנייה?

בכל תחום שהוא יש תקנים שקובעים את אופן הייצור ואת הפרמטרים הבוחנים אם מדובר במוצר ראוי או בשרות מוצלח. גם בתחום זה של בניית דירות למגורים יש תקנים. התקנים הללו נקבעו לצורך קביעת כללים והגדרות ברורות לבנייה של דירות המיועדות למכירה ולמגורים. וזאת כדי שהבניה תהיה עמידה ויציבה. וכדי שהדירה אותה מקבל הלקוח תהיה דירה שבנויה בצורה נאותה ומותאמת למגורים.

האם אני יכול לזהות בעצמי חריגות?

יש לקוחות שסבורים שלאחר רכישת הדירה הם יוכלו בעצמם לבחון את הדירה שלהם. המחשבה הזו נובעת בין היתר מכך שהם לכאורה יודעים מהם הצרכים שלהם ומהם הציפיות שלהם מהדירה אותה הם רכשו. ולפיכך הם יוכלו לזהות בעצמם חריגות. אבל זו טעות של ממש. שכן יש כשלים או חריגות בבניה שרק עין מקצועית תוכל להבחין בהם.

אישורי מהנדס ובדיקה מעמיקה

כידוע, לכל מבנה יש יסודות. היסודות הם אלו שמעמידים את המבנה בצורה יציבה ותקנית כדי שהמבנה יהיה עמיד ובטיחותי. אך מה קורה כאשר קבלן לא מבצע את הנדרש ממנו כראוי? ואם הוא לא יוצק יסודות בכמות מספיקה? איך תדע זאת? האם יש לך אפשרות לזהות את המחדל הזה? ואתה לא מוכן לוותר ולחכות חלילה לאסון, נכון?

הזמן בדק בית

לפיכך חשוב לאתר חברה מתמחה לצורך ביצוע בדק בית בדירה אותה רכשתם מהקבלן. בתהליך הבדיקה יסקור איש המקצוע את הבית ויבחן את אופן הבנייה ואת אפון ביצוע התקנים השונים. אם יתגלו ליקויים או כשלים יהיה הקבלן מחויב לתקן אותם בשביל לספק לך דירה תקנית וראויה למגורים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *