מי רוצה גומיפלצת?

החולשה למתוקים מלווה את האדם ממש מרגע לידתו, וזו אינה הגזמה: חלב האם מתוק וזו אחת הסיבות שהתינוקות נהנים לשתות ממנו ממש מן הרגע הראשון. בעולם של פיתויים מתוקים, שמור מקום מיוחד למתוקים האהובים שמלווים אותנו מאז ילדותנו. מי יכול לסרב לדמויות גומיפלצת צבעוניות ומתוקות? או לפיסת שוקולד לבן, שהיה ועודנו אחד הממתקים האהובים ביותר על כולנו?

נוסטלגיה וחדשנות

אכן, ממתקים נוסטלגיים מרגשים אותנו במיוחד ומחזירים אותנו לימי הילדות. מן הצד השני, ממש כמו בספר הילדים האהוב צ'רלי והשוקולדה, שוק הממתקים מציע לנו שפע חידושים והמצאות, ואנחנו מתלהבים, ביחד עם הילדים – מכל חידוש יצירתי. כמעט לכל ממתק אהוב ומוכר אשר מעורר בנו את חוש הנוסטלגיה נוצרו גרסאות חדשות, ואלו נחטפות מן המדפים מכיוון שהן מעוררות בנו את יצר הסקרנות.

לכאורה, שוקולד הוא שוקולד, סוכריות אינן משתנות ומה כבר אפשר לחדש. בפועל, אנחנו נהנים ממגוון חסר תקדים בשוק הממתקים. סוכריות מגיעות בשפע צורות וטעמים: סוכריות טופי, סוכריות גומי חמוצות, סוכריות גומי בצורות, סוכריות קשות למציצה ועוד. מסטיקים יגיעו בצורת גולה, ארוזים בנפרד או ביחד, ללא סוכר ועם סוכר וכן הלאה. את השוקולד מגישים לנו בשפע שילובים, מרקמים וצורות: יש מי שיבחר בשוקולד בצורת לב ויש מי שיעדיף מטבעות שוקולד. אין כל משמעות לשאלה האם יש הבדל בטעם – אנשים נהנים גם מן ההבדלים בצורה ובמרקם. כמובן שאחת הנוסחאות האהובות ביותר שנפוצות בשוק הן כל שילוב של שוקולד חלב עם שוקולד מריר ו/או שוקולד לבן.

דומה שאין סוף לחדשנות היצירתית שמאפשר עולם המתוקים, ובמקביל אין קצה לביקוש ולעניין שמעורר התחום בצרכנים. אם מונים את כל האפשרויות מגיעים למספר אדיר של סוגי מוצר:  וופלים, שוקולד, סוכריות, מסטיקים, עוגות, ביסקוויטים, ממרח שוקולד שונים… וכמובן שגם כאן אין סוף לשילובים ולאפשרויות. העוגות הופכות לחטיפים מוקטנים. הביסקוויטים מצופים בכל טעמי השוקולד. הסוכריות מכילות בתוכן שוקולד. וכמובן, שוקולד בשילוב כל סוגי הוופלים או בשילוב פצפוצי תירס ואורז מבטיח הנאה גדולה במיוחד בגלל שילוב המרקמים האהוב. תחום חדש יחסית שפורח בשנים האחרונות הוא עולם המוצרים ללא סוכר או המוצרים מופחתי הקלוריות. תעשיית הממתקים למדה להתאים את עצמה למגבלות שונות של דיאטה ובריאות וכעת גם חולי סכרת וסופרי קלוריות יכולים ליהנות מהממתקים האהובים. גם בעלי אלרגיות שונות זוכים להתייחסות וקווי מוצרים נטולי גלוטן, בוטנים ומוצרים אלרגניים נוספים מוקמים כל העת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *