ניתוחי קיצור קיבה

אנשים רבים אשר סובלים מהשמנת יתר שמסכנת את בריאותם חייבים לחפש ולמצוא דרכים להורדה במשקל. הסיבוכים הצפויים ממשקל רב שמלווה במחלת סוכרת, וביתר לחץ דם עלולים להיות בלתי הפיכים, וכדאי לבצע פרוצדורה ניתוחית מוקדם ככל האפשר. קיימות היום שיטות קיצורי קיבה שונות שכולן מבוצעות בהצלחה לאורך שנים. כמובן, שיש סיכויים לסיבוכים שונים, אולם,לרוב, הם קטנים מאוד, ואין בהם כדי לשנות את הסטטיסטיקה המוצלחת של הניתוחים, שנקראים גם ניתוחים בריאטריים.

אחת הסיבות לכך שהניתוחים נעשים בהצלחה היא העובדה שהם לפרסקופיים, כלומר, ללא פתיחת הבטן. כזה הוא ניתוח מעקף קיבה לפרסקופי שמתבצע במרכזים רפואיים מקצועיים. במסגרת הפרוצדורה הזאת מקטינים את גודל הקיבה וגורמים לצריכת מזון מופחתת משמעותית. במהלך הניתוח יוצרים כיס קטן בחלקה העליון של הקיבה ואליו מחברים את המעי הדק. בכך משיגים שתי מטרות: קיצור הקיבה וקיצור המעי הדק עצמו. בנוסף להקטנת קיבולת הקיבה יש צמצום רב בכמות ההורמון האחראי לתחושת הרעב וכך משיג הניתוח את מטרתו. ניתוח מעקף קיבה לפרסקופי הינו הפופולארי ביותר בקרב כל הניתוחים בתחום הנ"ל.

טיפול במרפאה מקצועית

מומחה לניתוח קיצור קיבה יבדוק את הפציינט המגיע אליו ויוכל להמליץ על הניתוח המתאים לו ביותר. המומחה הינו בעל ניסיון וידע רב ומתמחה בכל סוגי הניתוחים המקובלים. כל מטופל ייבדק וההחלטה תינתן בהתאם למצבו הגופני. בכל מקרה, היא תתקבל במשותף ותידרש הסכמה בכתב לביצוע הניתוח. יש חשיבות רבה להכנות לניתוח ולניהול אורח החיים לאחריו. יש להקפיד על אורח חיים בריא שכולל פעילות גופנית קבועה. כל מטופל חייב להבין זאת, אחרת הסימפטומים של השמנת יתר עלולים לחזור שנית. הניתוח הינו יקר כספית וגוזל כוחות נפש רבים, וכדאי לשמור על תוצאותיו.

מומחה לניתוח קיצור קיבה פועל מתוך מרכז רפואי מקצועי בעל תשתית מתאימה. במרכז יש צוות רפואי מגוון שמקבל כל פציינט, ומעניק לו הסבר מקיף על כל התהליך. הצוות מלווה אותו מהרגע שבו הוא מגיע לצורך קבלת מידע ועד לאחר הניתוח. כל ניתוח כולל הכנות שונות ובכלל זה בדיקות קליניות שונות. לאחר הניתוח ייערכו ביקורות שוטפות לפי הצורך. מומחה לנושא שהינו בעל ניסיון מצטבר בעשרות מקרים מגוונים קודמים יבצע טיפול יעיל מאוד. בנוסף, רופא מומחה יכול להשרות שקט נפשי על המטופל, והכנה נפשית טובה מאוד עוזרת להחלמה תקינה.