בדיקות לגילוי סרטן העור

כל אדם בר דעת היה מעדיף לבצע בדיקות לאיתור מחלות במועד מוקדם כדי להימנע מצרות רפואיות עתידיות. כל אדם בוודאי ילך ברצון לבדיקות שאינן מסובכות ואשר יכולות למנוע מחלות קשות ומורכבות. כזה הוא המצב בתחום של גילוי סרטן העור. באמצעות בדיקה קלה, יחסית, ניתן לעלות על נקודות חן סרטניות שעלולות להוביל למחלה אלימה ומסכנת חיים. גם במקרים בהם נרפא החולה ממחלת סרטן העור הדבר קורה לאחר סבל גדול לו ולמשפחתו. מעבר לכך, לא לכל אחד יש ביטוחים רפואיים מתאימים, והטיפול עצמו יכול לגרום לנזקים כספיים רבים. חלקם נובעים מההוצאות הרפואיות ואחרים מהפסד הכנסות ממשכורות ועוד.
המערכת הרפואית דוחפת אף היא לביצוע בדיקות כאלו מאחר והגילוי המוקדם חוסך סבל לחולים, משאבים כספיים הכרוכים בטיפולים יקרים, וכן, בכוח אדם מיומן שאמור לטפל במחלה ובתופעות הנלוות אליה. יצרני מערכות רפואיות תורמים את חלקם ומייצרים מערכות מודרניות שמסוגלות לגלות נקודות חן סרטניות בראשית דרכן. מטופל מגיע למרכז רפואי מתקדם ושם נערך לו מיפוי של העור. במידה ומתגלות נקודות חן חשודות הן נלקחות לביופסיה והתוצאות מגיעות לאחר זמן מוגדר. ככל שהגילוי של המחלה מהיר יותר, כן, סיכויי ההחלמה טובים יותר.
גילוי נקודות חן בעייתיות
נקודות חן אינן נחשבות לרוב לבעייתיות, אולם לעיתים, הם הופכות לסרטניות בגלל תהליכים שונים. מרבית מקרי סרטן העור מתחילים בנקודות חן ויש צורך לגלות ערנות רבה במקרים בהם יש שינוי בהן. השינוי יכול להיות גירוד מתמשך, דימום, שינוי בגודל בצורה, במרקם או בגבולות המקומיים. התפתחותן לכדי מחלת סרטן תגרום ליצירת גרורות סרטניות שיזלגו מהעור ושכבותיו לתוך רקמות פנימיות בגוף. הן עלולות להגיע גם למערכת הלימפה ומכאן יגדל הסיכוי להתפשטות לאזורים שונים בגוף.
ניתן להבחין בסוגים שונים של סרטן העור והטיפולים בהם הינם מגוונים. יש גידולים סרטניים שמצויים בשכבות שונות של העור וכריתתם פותרת את הבעיה. מלנומה היא סרטן עור מורכב יותר והטיפול בו כולל כריתת הגידול, ובנוסף, טיפולים כימותרפיים שונים. הגורמים למלנומה הינם גורמים גנטיים, וכן, חשיפה מוגברת לקרני השמש. מחקרים רבים הוכיחו בוודאות שהחשיפה הזאת הינה אחת הסיבות העיקריות להתפרצות המחלה, ויש דרכים רבות להימנע ממנה. ביגוד מתאים, מסנני קרינה, ושיזוף בשעות מומלצות הן דרכים טובות למניעת מלנומה. כאשר מגלים אותה יש לטפל בה ויש רופאים מומחים אשר מנוסים בכך.