איטום מבנים באופן מקצועי

בכל בית יש מערכת אינסטלציה מסועפת שחלקה העיקרי מצוי בתוך הקירות ומתחת לבלטות. בנוסף, יש מערכות אינסטלציה חיצוניות לגינות ולחצרות, וכן מערכות ביוב אשר מנקזות את השפכים אל תוך מערכות ביוב עירוניות חיצוניות. כל בית חשוף למים שנובעים מגשמים וממשקעים עזים אחרים בחורף. האתגר העומד בפני מתכנני הבתים וקבלני הביצוע הוא ליצור איטום טוב במערכות פנימיות אלו וכן, איטום חיצוני שימנע חדירת מים לתוך הבית. תכנון וביצוע איטום נעשים במשך תקופת הבניה או השיפוצים הכלליים, ולרוב בעת ביצוע עבודות הגמר. היות ומרבית הצינורות מוסתרים וכל תיקון מצריך מאמץ רב, הרי שקבלני איטום מקצועיים נוקטים יתר זהירות בעת ביצוע עבודתם.
איטום מבנים הוא תחום רחב ומקצועי ויש מספר שיטות שנועדו למנוע מצבים של נזילות. נזילות נובעות ממספר דברים. חלקם מבלאי, מסדק, משבר או מקורוזיה של צינורות המים. אחרות בגלל התקנה לא נכונה או שימוש בחומר שאינו תקני שגורמים לבעיות במערכת הצינורות לאחר זמן. יש גם מקרים של תאונות ומפגעים לא צפויים. בכל מקרה, איטום שאינו תקין יגרום להופעת רטיבות על הקירות או התקרות, מתחת לבלטות ובעוד מקומות. יש מקרים, בהם הרטיבות אינה נראית בגלל שהיא מוסתרת אחרי חיפוי קרמיקה או מאחרי ארונות ועוד. במצבים אלו גילוי נזילות קיימות נעשה מאתגר יותר.
איתור נזילות מהיר
במקרים של ירידה בלחץ המים בברזים, או במקרים בהם מגיעים חשבונות מים מנופחים וחריגים יש לבדוק את תקינות מערכות האינסטלציה. למים יש נטייה לזרום בשיפוע, ולכן, יש מקרים בהם מופיע כתם הרטיבות במרחק מה ממקור הנזילה. בעלי מקצוע יודעים לאתר נזילות מים באמצעות מצלמות תרמיות מודרניות אשר יודעות לצלם את הקירות ולזהות בצורה מדויקת את מקום הנזילה. אם בעבר היה צורך לשבור קירות, להרים בלטות ולפרק חרסינות הרי שכיום כל הפעולות הללו נחסכות.
אנשי מקצוע שמבצעים איטום מבנים משתמשים בחומרים מעולים לצורך עבודתם. חומרי איטום מצויים בצבע שנמרח על קירות חיצוניים, יש חומרי איטום שנועדו להנחה על גגות, מתחת למקלחות אשר מצויות בקומות עליונות, במרפסות, ובעוד מקומות. בעלי מקצוע אלו יבצעו גילוי נזילות בבתים קיימים ויתקנו את התקלות במהירות ובמקצועיות. שירותי איתור ותיקון נזילות ניתנים בשעות שונות של היממה מאחר וקשה מאוד לתפקד ללא מערכת מים תקינה. ניידת השירות תגיע לבית הלקוח על פי קריאה דחופה או מסודרת והבעיה תתוקן לשביעות רצון הלקוח.