איך מאתרים נזילות?

יש מקרים רבים בהם חושדים שיש נזילה, לא עושים שום דבר וכעבור זמן מה מגלים שצינור התפוצץ , כתמי רטיבות הופיעו על הקירות או על התקרה או ריח חזק של עובש החל מתפשט בחלל זה או אחר של הבית. בכדי להימנע ממצבים כאלו חשוב לדעת איך מאתרים נזילות ולדאוג לכך שמומחה בתחום איטום נזילות יגיע ויתקן את המצב וזאת טרם ירידה בשווי הדירה.

איתור של נזילות ושיקום בטון
אם בעבר אנשים איתרו נזילה רק כאשר היה מאוחר מדי ופעמים רבות גם המומחה שהוזמן לא הצליח לאתר את המקור המדויק לנזילה, כיום המצב השתנה לחלוטין וזאת בעקבות נפלאות הטכנולוגיה. כיום מומחים בתחום משתמשים בכל מיני אמצעים טכנולוגיים מתקדמים לאיתור מדויק של מקור הנזילה. היתרון הגדול הוא שלא צריך להתחיל ולהרוס את כל הקיר או הרצפה. שכן, ניתן לקדוח או לחפור באופן נקודתי ולהחליט כיצד להמשיך משם. חלק מאותם אמצעים מתקדמים הוא הצילום התרמי שמאפשר הדמייה של מצב הקירות (מהצד הפנימי). באמצעות תוצאת התמונה הצבעונית ניתן לראות מהו מקור הנזילה והיכן קיימת נזילה, דבר שמחייב לייבש את המקום ממים. כך שאם אתם חושדים שיש נזילה בדירה, הבחנתם בכתמי רטיבות, הרחתם עובש או שזרימת המים בחלק מסוים בבית חלשה מאוד, חשוב לקרוא מיידית למומחה בתחום על מנת שיבדוק האם אכן יש נזילה בקירות או מתחת לרצפת הבית.

נכון להיום כל חשד לרטיבות מצדיק את השכרת שירותיה של חברה שתשלח אליכם מומחה בתחום שיאתר עבורכם את הנזילה. יש אנשים רבים ששואלים: 'איך מאתרים נזילות?'. כאן חשוב לדעת שאיתור ראשוני יכול בדרך כלל להיעשות על ידי הלקוח, אך את הבדיקה הפנימית ותיקון המצב חייב לעשות המומחה וזאת על ידי אמצעים טכנולוגיים מתקדמים. כאן חשוב לבחור בחברה בעלת מוניטין וותק בתחום איטום ושיקום מבנים ואיתור נזילות.

שיקום בטון נעשה בדרך כלל על מנת מנת לחזק את אותה תשתית קיימת של מבנה. כאן מחזקים את העמודים של המבנה על ידי עיבוי של העמוד על ידי חומרים כמו למשל בטון (וברזל) אותו יוצקים מסביב לעמוד הקיים. יש מצבים רבים בהם יש קורוזיה בברזל של עמודי הבטון והברזלים מתחילים לבלוט. זהו סימן שהתחיל תהליך מסוכן של סדיקה בעמודים אלו. בנוסף, פעולות של שיקום הבטון נעשות גם במקרים בהם מעוניינים להחזיר לבטון הקיים את המראה שהיה לו בעבר, מראה של משטח חלק. נכון להיום שיקום של בטון יכול לכלול פעולות רבות, כמו למשל הזרקה של חומר תיקון מיוחד אל תוך הבטון הקיים, שיקום ועיצוב מחדש של כל שטח הבטון, צביעה מחדש של הבטון ועוד.