מיכלי מים ומאצרות

מפעלי ייצור שונים משתמשים בחומרים מסוכנים בעת תהליך הייצור. לעיתים, חומרים כימיים אלו הם תוצר של תהליכי ייצור. החומרים אמורים להיות מוחזקים במיכלים מתאימים המוגנים מאוד מפני פגיעות ודליפות. יש מצבים בהם צריך לרוקן את המיכל לצורך ניקוי, או יש מקרים בהם מתרחשת תקלה או פיצוץ שגורם לדליפה. החשש הגדול הוא לדליפה שתסכן את הסביבה ולמצב בו יזלגו חומרים מסוכנים למערכות המים תת קרקעיות, לאדמה ועוד.
במקרים כאלו יש צורך להשתמש במאצרות מיוחדות שעיקר תפקידן הוא לקלוט את החומרים המסוכנים. ידוע כי המאצרות הינן כלי יעיל וזול יחסית, הקיבולת שלהן קטנה והייצור שלהן פשוט. הן עשויות מחומרים אשר מיועדים לאחסון חומרים מסוכנים ואשר ניתנים בקלות לניקוי ולשימוש חוזר. השימוש במאצרות הינו לטווח זמן מוגבל ונועד לאפשר לטפל בבעיה שנוצרה בצורה נוחה יחסית. המאצרות העגולות נפוצות יותר מאשר המלבניות בגלל חוזקן ועמידותן. הן זולות יותר ומועדפות על ידי לקוחות שונים. ניתן למצוא מאצרות בגדלים שונים שקובעים את יכולת הקיבול שלהן.
מיכלי מים בגדלים שונים
המאצרות הינן כלי יעיל וזול יחסית וכל לקוח יכול לבחור אותן במידות שונות ובנפחים המתאימים לצרכיו. מפעלי ייצור ולקוחות רבים אחרים רוכשים גם מיכלי מים בגדלים שונים בהם משתמשים לצרכים שונים בפסי הייצור ולצורך אחסון. גם כאן יש מיכלים עם יכולות קיבול שונות. ייצור מיכל מים נעשה מפלסטיק שהינו חומר אידיאלי לשמירת מים. המיכל קל לנשיאה, אפשר להעבירו בקלות ממקום למקום וניתן לסגור אותו בצורה הרמטית. כך תימנע חדירת גורמים מזהמים למים. ניתן לחבר לו ברזים מיוחדים ובעזרתם לשלוט על ריקון המיכל. הוא עמיד בתנאי מזג אוויר שונים וניתן לעשות בהם שימוש חוזר לאחר חיטוי.
מיכלי מים נועדו לצרכים שונים, לתעשייה, לשימוש ביתי, לטיולים וליציאה לפעילויות טבע. ניתן להניחם על ארגזי מטען של טנדרים לטיולי שטח ומדבר, על כלי שיט ועוד. ידוע לכל כי מיכלי מים משמשים אנשים ומשפחות לאגירת מי גשמים בין אם מניחים אותם על הגג או טומנים אותם בקרקע. יש מיכלי מים בדרגות קיבול שונות. עובי מיכל מים וחוסנו מותאם לכמות המים הנאגרת בו. מיכל מים איכותי יעמוד לאורך זמן בתנאי סביבה קשים והמים בו יהיו ראויים לשתייה ולשימוש גם לאחר זמן רב. ניתן למצוא מיכלים בצבעים שונים וכל אחד יכול לבחור את אלו המתאימים לצרכיו.