אישור כניסה ממוחשב ESTA

כל אדם בעל דרכון ישראלי שמעוניין לטוס לארצות הברית למטרת נופש, טיול, עבודה או לימודים חייב להיות בעל ויזה שמתאימה למטרה זו. הליך קבלת הויזה נעשה בשלבים וכולל מילוי של טופס DS-160 באתר מיוחד שמיועד לכך, שליחתו, תשלום אגרה, קביעת מועד לראיון והראיון עצמו. לגבי אנשים שמחזיקים בדרכון אירופאי של מדינה המשתייכת לתכנית הפטור מויזה, ההליך שונה לחלוטין.

 

נכנסים לארצות הברית ללא ויזה

אנשים בעלי דרכון אירופאי של מדינה המשתייכת לרשימת המדינות שאזרחיהן לא זקוקים לויזה על מנת להיכנס לארה"ב יכולים לשהות בארצות הברית לתקופה של עד 3 חודשים למטרה עסקית או תיירותית בלבד. ניתן לצפות ברשימת מדינות אלו באתר האינטרנט של שגרירות ארצות הברית. מדינות אלו הן מדינות בעלות הסדר מיוחד עם ממשלת ארה"ב. הסדר זה מאפשר קבלת אישור כניסה ממוחשב ESTA ולכן בעלי הדרכון אינם צריכים להגיע אל שגרירות ארצות הברית למטרת ראיון והצגתם של מסמכים. חשוב לקחת בחשבון שאנשים שמעוניינים באישור הממוחשב חייבים להיות בעלי דרכון שעומד בדרישות של המערכת האוטומטית ESTA.

 

אם כך, הצעד הראשון הוא תמיד לברר האם הדרכון הזר שלכם הוא של מדינה שכלולה במדיניות ההסדר. לאחר מכן, יש לוודא שהדרכון שלכם אכן מתאים למערכת ה- ESTA, כלומר שהוא עומד בדרישות הביומטריות. יש לזכור שאישור זה רלוונטי לעד שלושה חודשים בארצות הברית כאשר מטרת הנסיעה היא תיירותית או עסקית. כל נוסע שיקבל אישור כניסה ממוחשב ESTA יצטרך לדאוג לכרטיס חזרה טרם יציאתו מהארץ וחייב להיות אזרח ללא עבר פלילי. מערכת ה-ESTA היא מערכת שתפקידה העיקרי הוא לסנן בקשות של אנשים לכניסה לארצות הברית. חשוב למלא את טופס בקשת הכניסה ולהגיש במערכת כבר שבוע שבועיים טרם הנסיעה וזאת על מנת למנוע מצב לא נעים בו תאריך הטיסה קרב ואישור המערכת עדיין לא ניתן לנוסע. אישור הנסיעה אמנם מאפשר עלייה למטוס לארצות הברית או אוניה ששטה לארצות הברית אך עדיין יש לקחת בחשבון שבכניסה לארה"ב פקיד הגירה ימתין לכם, ישאל אתכם שאלות ובסופו של דבר הוא יהיה זה שיכריע האם תקבלו אשרת שהייה לשלושה חודשים בארה"ב.

 

לסיכום, כל אדם שמשתייך למדינות ההסדר עם ארה"ב ובעל דרכון ביומטרי המתאים למערכת האוטומטית ESTA אינו צריך להגיע אל שגרירות ארצות הברית, אלא להתחבר אל אתר האינטרנט של ה- ESTA, למלא את הטופס, לשלם אגרה ולהמתין לאישור. רק במקרה ומקבלים הודעה שהנסיעה לא אושרה על ידי המערכת יש לפנות לשגרירות. בהצלחה.