איש חותך גמבה בסכין

להאכיל צמחונים וטבעונים

בניגוד למה שאולי חשבתם, מגמת האכילה הטבעונית והצמחונית כאן כדי להישאר. הצמחונים והטבעונים הספורים שהכרנו לפני שנים הולכים ומתרבים והם הפכו לאוכלוסייה גדולה, משפיעה ובולטת. לטיעונים המוסריים שתמיד טרדו את מנוחתם של אנשים רבים נוספו שפע טיעונים הנוגעים לבריאות ולאיכות הסביבה. כל המגמות האלו ביחד יצרו תנועה שסוחפת אנשים רבים, וסביר מאד להניח שבבית הפרטי שלכם אתם כבר נדרשים למצוא פתרונות צמחוניים או טבעוניים ברמה כזו או אחרת. ישנן משפחות שבוחרות להמעיט בצריכת מוצרים מן החי באופן כללי, אחרות דוגלות ביום ללא בשר. משפחות מסוימות עוברות לתזונה צמחונית או טבעונית, או שרק חלק מבני הבית בחרו באפשרות הזו. ולבסוף – גם משפחות של אוכלי כל מארחות חברים שבחרו לוותר על מוצרים מן החי.

למרבה המזל, ביחד עם התנועה של הצמחונות והטבעונות צמחה רשת האינטרנט אשר מביאה לנו מגוון אדיר של מתכונים צמחוניים וגם, כמובן, מתכונים טבעוניים. במקביל, אנחנו פוגשים על מדפי המרכולים יותר ויותר מוצרים מן הצומח במגוון גדול – ירקות ופירות שבעבר היה קשה ונדיר להשיגם, שלל קטניות שלא ידענו כלל על קיומן וכמובן – מגוון גדול של פסטות טריות ואיכותיות. כך שמבחינות מסוימות העולם ערוך ומוכן כיום בצורה טובה יותר לשרת את צורות התזונה האלו ולאפשר למבשלים ולסועדים ליהנות ממבחר גדול, מזין ומהנה של מטעמים.

תזונה צמחונית ותזונה טבעונית

במשק בית אשר צריך להתמודד עם אדם אחד או יותר שעברו לתזונה צמחונית או טבעונית – האתגר גדול במיוחד. מתכונים צמחוניים אהובים על כולם אבל חובבי הבשר יבקשו גם את מנת הבשר שלהם. מתכונים טבעוניים מציבים אתגר גדול אפילו יותר. כדי לא להשתעבד להכנת מתכונים סבוכים ומורכבים לבני המשפחה על שלל טעמיהם והעדפותיהם אפשר פשוט לעשות שימוש רחב במוצרים טריים וטבעוניים מוכנים להגשה כמו לקטי ירקות שטופים או ירקות ארוזים בוואקום.

פתרונות מוכנים להגשה שימושיים במיוחד עבור צמחונים וטבעונים שכן התזונה של אנשים שבוחרים לוותר על מוצרים מהחי היא תובענית ומורכבת יותר. את הזמן שחוסכים באמצעות בחירת מרכיבים נוחים לשימוש אפשר לנצל כדי להשקיע בהכנת סוגי מזון בריאים וטעימים נוספים כמו ממרחים, רטבים ומאפים. לקטו עבור המשפחה כולה מתכונים קלים ונוחים להכנה אשר יאפשרו לשלב פריטי מזון בריאים במיוחד שהם מעולים עבור טבעונים, צמחונים וגם אוכלי כל. זכרו שהיתרון הגדול של טבעוני או צמחוני במשפחה היא השפעתו לטובה על התזונה של כל בני הבית.