התפתחות אישית כחלק ממהות החיים

מה אנחנו עושים כאן על פני כדור הארץ? מהו הייעוד שלי בחיים? מהי מהות החיים? מהי הדרך אל האושר והאם קיימת בכלל דרך כזו? כל אחד ואחת מאיתנו שואל את עצמו לעיתים קרובות או רחוקות את השאלות הנ"ל, אך האם אנחנו באמת עושים משהו לטובת מענה לשאלות אלו? בשורות הבאות נעסוק בנושא התפתחות אישית כחלק ממהות החיים של כל אחד ואחת מאיתנו.

התפתחות אישית –מה זה בכלל?

התפתחות אישית היא למעשה תהליך פנימי אותו עובר כל אחד ואחת מאיתנו, בין במודע ובין לא במודע. התפתחות זו היא הגורמת לנו לשינוי בחיים, היא זו המובילה אותנו לקבלת החלטות כאלו ולא אחרות, והיא זו המעודדת אותנו להמשיך ולשפר את כל תחומי חיינו.

התפתחות אישית כחלק ממהות החיים היא למעשה התפתחות המתבצעת במודע ועל פי מספר תחומים החשובים לנו ביותר. תחומים אלו כוללים גם את הצד החברתי שלנו- שיפור במערכות יחסים, שיפור התקשרות הבינאישית, שיפור שיתופי הפעולה אותם אנו מקיימים וכדומה, וגם את הצד האישי- חיזוק הביטחון העצמי וההערכה העצמית, שיפור ברמת התעוזה והתשוקה לחיים ועוד.

בעיני רבים התפתחות אישית מתקשרת באופן מיידי לצד הרוחני של החיים, אך האמת היא שההתפתחות האישית נועדה להעניק לכל אחד ואחת מאיתנו כלים טובים יותר להשגת הישגים אישיים גם בתחומי החומר והעשייה של החיים.

אדם הנמצא בהליך של שיפור עצמי במסגרת התפתחות עצמית נחשף למגוון נרחב של היבטים רגשיים ונפשיים המשפיעים על החלטותיו ועל הרגליו בחיים. אדם כזה מגלה כי מהות החיים היא למעשה להיות נוכח במלוא מובן המילה בכל רגע ורגע בחייו. נוכחות זו מאפשרת לו ליהנות מכל רגע בחיים, ללמוד ולהתפתח מכל סיטואציה בחיים אותה הוא חווה או עימה הוא נאלץ להתמודד, ומעל הכול, נוכחות זו מאפשרת לו לגלות את "האני העצמי" האמיתי שלו.

אנשים העוברים הליך של התפתחות אישית מעידים כי התהליך תרם רבות לכל תחומי חייהם, וכל זאת באמצעות הכרת הצדדים השונים המניעים אותם לפעולה והסיבות הגורמות להם להגיב בצורה מסוימת לסיטואציה מסוימת. כיום, סדנאות המודעות העצמית וסדנאות ההתפתחות האישית הפכו לכלי חיוני והכרחי עבור כל אחד ואחת מאיתנו המעוניין לשפר נושא כזה או אחר בחייו. סדנאות המודעות וההתפתחות האישית מיועדות לכל אחד ואחת מכם לגלות מקרוב מהי מהות החיים האמיתית, וכל זאת בלי קשר לגילכם, סוג עיסוקכם, מצבכם המשפחתי, המעמד החברתי ממנו אתם מגיעים וכדומה.

למידע נוסף: אימון אישי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *