מספר סיבות להופעת כאבי ברכיים

הידעתם שלמעלה מ-60% מבני ה-50+ יתלוננו על הופעת כאבי ברכיים בשלב כזה או אחר? הידעתם שבקרב נשים הופעת כאבי הברכיים שכיחה יותר מאצל בני המין החזק? הידעתם שמשקל עודף עלול להוביל אף הוא להופעת כאבי ברכיים? ועם כאלו עובדות, זה הזמן להכיר את הסיבות הנפוצות ביותר להופעת כאבי הברכיים, העלולות בין היתר להוביל גם לתופעת צוואר תפוס.

שחיקת הסחוס

שחיקת הסחוס היא למעשה הסיבה העיקרית להופעת כאבי ברכיים.  תופעה זו מתרחשת בעיקר בגילאים מתקדמים (50+), ונגרמת כתוצאה משבירת סיבי הקולגן העוטף את עצם המרפק. כתוצאה מפעולה השבירה חודרים מים המצויים בגופנו אל תוך הברך ולמעשה גורמים לתחושת כאב ואף להתנפחותה.

קרע במיניסקוס

המיניסקוס היא למעשה רצועה פנימית וחיצונית של מרפק הברך, ותפקידה הוא לייצב את הברך ולבלום את זעזועי התנועה של גופנו. עם השנים המיניסקוס מאבד את האלסטיות המאפיינת אותו והוא עלול להיקרע, דבר הגורם לכאב טורדני ובעוצמה גבוהה. תופעה זו נפוצה גם בקרב ספורטאים העושים שימוש מוגבר בהפעלת שרירי הרגליים כחלק מהפעילות הספורטיבית בה הם עוסקים.

פגיעות ופציעות

מפרק הברך הינו רגיש לפגיעות, כאשר כל תנועה לא נכונה של גופנו עלולה להוביל לפגיעה במפרק הברך. פיצעות במפרק הברך אופייניות לספורטאים ורקדנים, ומכאן חשיבות חימום הגוף בטרם הפעלתו, ובהזדמנות זו נציין שיש להפעיל חימום לכל שרירי הגוף, לרבות, שרירי הצוואר, וזאת על מנת לא להיתפס עם צוואר תפוס במהלך הפעילות הספורטיבית אותה אתם מקיימים.

משקל עודף

מכיוון שרוב מסת הגוף נתמכת על ידי הברכיים, משקל עודף עלול להוות עומס מתמשך על מפרק הברך, דבר העלול להוביל לשחיקת הסחוס עם הזמן. ההמלצה שלנו: זה הזמן לפעילות גופנית מתונה אשר תשיל מגופכם את הקילוגרמים המיותרים.

כאבי ברכיים- דרכי טיפול

הטיפול בכאבי ברכיים בניגוד לדוגמא לתופעת צוואר תפוס, נקבע על פי אבחון מדויק של הסיבה הגורמת לכאב. לאחר האבחון המתבצע על ידי רופא מומחה, תופנו לטיפול משמר או טיפול פולשני בהתאם לרמת הכאב ולסיבות אשר הובילו לכאבי הברכיים. הטיפול המשמר מתבצע בעיקר באמצעות שימוש במשככי כאבים, שימוש בעזרים פיזיותרפיים, נטילת תוספי מזון מסוימים, הפחתה במשקל, חיזוק שרירי הגוף באמצעות פעילות ספורטיבית מתונה, או לחילופין, שיטות טיפול המיושמות במסגרת הרפואה האלטרנטיבית. הטיפול הפולשני מכיל בתוכו אמצעי טיפול כגון: הזרקת זריקות לאזור הברכיים, החלפה מלאה או חלקית של מפרק הברך ועוד.

לסיכום, כאבי ברכיים עלולים "לתקוף" כל אחד ואחת מאיתנו בכל גיל. אבחון מקדים והתאמת שיטות הטיפול יסייעו גם לכם להתמודד עם הופעת הכאב לטווח הקצר והרחוק.

למידע נוסף: אורח חיים בריא

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *