חוויה קולינארית – המסעדות המומלצות של פריז

פריז מפורמת בזכות מוזיאון הלובר, מגדל האייפל, מולן רוז והמסעדות המצוינות שבה. העולם הגסטרונומי של העיר הזו הוא מרהיב באמת וזה מושך אלפי פודיס לבקר בעיר הזו רק על מנת לטעום ממאכליה. מלבד המסעדות יש בעיר את המאפיות הצרפתיות המפורסמות עם אקלרים ועוגות ציוריות, שווקים פתוחים עם מיני מוצרים פורצי גבולות הדמיון, שבהם ניתן לקנות נקניקים וגבינות במשקל ולנשנש אותם יחד עם הבגט הטרי שזה עתה יצא מהתנור. במאמר אחד לא ניתן למנות את כל המסעדות שחובה לבקר בעת השהות בעיר. מה שבטוח הוא שאסור לכם לעזוב את העיר מבלי לטעום מאחד הקרפים הצרפתיים שיכולים להגיע עם מלית בשרית או עם מלית של ירקות העונה בתבשיל צרפתי מסורתי.

עלויות

לעומת טיסות לפריז שניתן למצוא במחירים אטרקטיביים, המחירים של המסעדות הפריזאיות לא אטרקטיביים בעליל. זה כמובן שווה את החוויה הקולינארית שתחוו במסעדה אך חשוב כי תהיו מוכנים לכך שגם המסעדות הקטנות והביסטרויים השכונתיים העיר לא יהיו זולים לתייר הישראלי. Le Comptoir du Relais היא אחד מהברסרי המפורסמים בעיר בזכות כך שמוגשות בו מנות גורמה גם בשעות הלילה הקטנות. מחיר ארוחה ממוצע ינוע במקום הזה בסביבות 60 יורו לאדם. אם אתם מעוניינים לחוות חוויה גסטרונומית עטורת כוכבי מישלן מבלי להוציא על כך את כל המשכורת תוכלו לסעוד  ב- Guy Savoy בעלת שלושה כוכבים שמחיר הארוחה בה לאדם הוא בסביבות 100 יורו בלבד. המסעדות הצעירות יחסית של העיר זולות בהרבה ומציעות מטבח צרפתי פיוז'ן, דוגמה לאחת מהן היא מסעדת Passage 53 שמחיר הארוחה בה הוא באזור ה-40 יורו לאדם בלבד.

החדש והמודרני

לצד מסעדות צרפתיות מובהקות המגישות פואה גרה פונדו ואסקרגו, ניתן למצוא בפרזי גם מסעדות צעירות ומודרניות שמציעות תפריטים אקלקטיים. Pramil הוא ביסטרו המציע מטבח מודרני שמבוסס על בישול צרפתי קלאסי ביין אדום. L’Agrume היא מסעדה ללא יומרות, אין בה עיצוב  או מנות צרפתיות קלאסיות אלא דווקא מטבח צעיר ומעודכן והקפדה על איכות מוצרי המזון שמהם מכינים את המנות הלא יקרות.

לאווירה נוסטלגית

אם אתם מחפשים את האווירה הפריזאית הנוסטלגית של ראשית המאה ה-20, מסעדת Hotel Du Nord תספק את מבוקשכם וגם את החוויה הקולינארית הבלתי נשכחת. יש בה מטבח צרפתי קלאסי והמון שיק פריזאי בהתגלמותו. Le Chateaubriand הוא ביסטרו ותיק שמושך את תשומת לבם של אוהבי הטרנדים ויש בו את האווירה הנוסטלגית ביותר של הובע ה-11. אם אתם מחשפים את החוויה הרומנטית האולטימטיבית, הנכם מוזמנים למסעדת Le Ombres שממנה ניתן לצפות במהלך הארוחה במגדל האייפל המפורסם תוך כדי טעימת מאכלי גורמה צרפתיים אמיתיים. Chez Paul הוא ביסטרו קלאסי נוסף הפועל כבר מראשית המאה ה-20 ובו תחוו את הפריז הקלאסית במלוא הדרה וגם במחיר סביר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *