המרכז למחול שוהם – ריקוד הוא לא רק תנועה אלא כלי לחיים

עולם התנועה מביע רגשות ללא מילים באמצעות הגוף. בעולם שלנו, בו קצב החיים המהיר משאיר לפעמים את הצרכים הפנימיים, הגופניים והרגשיים בצד, מתקשים הורים רבים להבין מדוע מחול יכול להיות כלי לחיים המודרניים והדורשניים של ימינו. אכן שאלה מצוינת. המרכז למחול שוהם מאמין כי התשובה קיימת וברורה.

תנועה לחיים מלאי אמביציה להתקדמות

מהם מרכיבי האושר? בריאות, סיפוק, הגשמה, שביעות רצון ועושר. הבעיה היא שבעולמנו יש דגש גדול מאוד על מושג העושר כאלמנט העיקרי להצלחה ולאושר, כאשר שאר האלמנטים נדחקים הצדה. לכן חוגים המקדמים ידע והתפתחות קוגניטיבית מקבלים מקום של כבוד ולפעמים מוגשים כחובה לעומת חוגים הנוגעים בהתפתחות הפיזית ובמוטוריקה הגסה.

כאן המקום לחשוב שוב ולהאיר את עינינו כמבוגרים המגדלים את דור העתיד. תנועה חיה בלווי עוצמת המוזיקה תורמת לילד המתפתח ברמות משמעותיות ועמוקות הרבה יותר מהמשוער. אם כן, מה הערך המוסף של חוג מחול- המרכז למחול שוהם?

הצלחה בכל תחום חייבת להסתמך על תמיכה באינדיבידואל לאורך כל הדרך כאשר הוא מצליח וכאשר הוא כושל. הביטחון העצמי הנבנה במשך שיעורי הריקוד תורם במישורים אחרים בהם פוגש הילד את עצמו בקבוצת השווים שלו, בני גילו, בהתמודדות מול משימות לימודיות מאתגרות וכדומה. תרבות המחול וההתנסות החוזרת ונשנית עם אתגרי התנועה מספקים תחושת מסוגלות הבאה לידי ביטוי בשאר התחומים.

כלים כגון קואורדינציה, תיאום עין יד, גמישות וכוח פיזי נבנים בשיעורי המרכז למחול שוהם. יכולת ההתמדה הנוצרת בתחום בו אוהב הילד להתנסות, תחום המחול, מועתקת גם לתחומים אחרים בהם הוא מעוניין פחות על ידי הטמעה הנוצרת בגלל ההתמודדות החיובית.

הכישורים הטכניים שנבנים במהלך האימונים והחזרות יוצרים רמה מקצועית גבוהה שבאה לידי ביטוי על הבמה מול קהל המשמעותי לילד. בדרך זו הוא בונה העזה פנימית חיובית והתוצרים מדברים בעד עצמם.

התגמשות והתערות חברתית

החיים מחייבים סוג של תחרותיות בין הפרטים יחד עם צורך בשיתוף פעולה תמידי. דוגמה פשוטה היא עולם ההייטק בו הפרט חייב לבלוט כדי לעלות בסולם הדרגות, אך חייב להצליח לשתף פעולה על מנת לפעול בחברה מלאה בפרטים. התמודדות דרך מחול מסייעת לילד להבליט את דרכו הייחודית, אך לעבוד בו זמנית עם רקדנים נוספים כדי ליצור שיתוף פעולה פורה.

לסיכום, תחום המחול מהווה מיקרו קוסמוס של העולם הגדול. הדרך להתפתחות פנימית ויצירת ציר כוחות עצמאי הפועל כחלק מחברה נבנה על ידי תנועה והנאה במרחב המוזיקה והגוף בחוגי המרכז למחול שוהם.

למידע נוסף: אימון אישי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *