קידום אתרים – רואים תוצאות בשטח

החלטתי להקים חברת קידום אתרים. אני עובד בתחום כבר מעל לחמש שנים ועם הזמן רכשתי ידע וכלים רבים בעולם ה-SEO, רק תעלומה אחת המשיכה לקדוח במוחי – מה לעזאזל עושה הבוס שלי? נראה כאילו חוץ מלהציע ללקוח או שניים ביום מסעות פרסום בגוגל הוא מבלה את כל זמנו בהכנה ושתייה של קפה. אחרי חודשים רבים בהם ניסיתי לעקוב אחריו ולהבין מה סוד הקסם הגעתי למסקנה הפשוטה שאין כזה, הבוס שלי פשוט הקים עסק עצמאי לקידום אתרים ועם השנים, ככל שהיקף העבודה גדל, הוא דאג להביא עוד ועוד אנשים שיחלקו איתו את הנטל, עד שלא נשאר כלום בשבילו. גם אני יכול חשבתי לעצמי, הרי אני יודע לקדם ונראה לי שהקשרים הרבים שביססתי עם חברות שונות לבניית אתרים יאפשר לי למצוא כמה לקוחות ללא שיווק כמעט. ומשם, הדרך כבר תיסלל מעצמה.

קידום אתרים – חופשי זה לגמרי לבד

אחזתי בין אצבעותי כרטיס ביקור שעליו נרשמו המילים SEO. זה היה יומי הראשון כעצמאי ובדיוק סיימתי לסדר את המשרד המאולתר שהקמתי בסלון. כעת, חשבתי לעצמי, כל מה שנותר לעשות הוא לחכות שהטלפון יצלצל. אחרי שעתיים של צפייה מרוכזת במכשיר ואינסוף בדיקות שהקו אכן עובד קיבלתי את שיחת הטלפון הראשונה שלי. הדובר בצד השני הציג את עצמו בשם שמואל ובמשך קרוב לשלושים דקות ניסיתי כמיטב יכולתי לפאר את כישורי והישיגי בתחום קידום אתרים בשנים האחרונות, לקראת הסוף פצחתי במונולוג קצר על הייתרונות הרבים של פרסום בגוגל וחיכיתי בשקיקה לתגובתו של שמואל. "אני לא מבין משהו" אמר שמואל "אתה יכול להבטיח לי להתקדם בתוצאות החיפוש בזמן הקרוב או לא?", "אני לא יכול להבטיח תוצאות מיידיות" אמרתי, "הקידום של האתר שלך תלוי בעוד המון דברים מעבר לעבודה שאני משקיע, למשל בכמה משאבים משקיעים המתחרים שלך". "אז תסביר לי בבקשה איך אני יכול להעריך את העבודה שלך" אמר שמואל בעצבנות גלוייה "אם אני נותן למוכר במכולת כסף הוא מביא לי אוכל, לך אני נותן כסף ומה אני מקבל?". "אתה מקבל דו"ח מפורט על העבודה שלי שיראה בדיוק מה עשיתי" עניתי בקול רועד. "אז מה שאתה אומר לי בעצם זה שאני משלם לך אלפי שקלים בחודש בשביל קידום אתרים ומקבל תמורתם חתיכת נייר בלי התחייבות על תוצאות, בשביל חתיכת נייר אני יכול ללכת לחנות מכשירי כתיבה" אמר וניתק לי את הטלפון בפרצוף.

לעבודה ולמלאכת קידום אתרים

למזלי, שמואל לא היה לקוח כל כך אופייני של חברת קידום אתרים ותוך כמה ימים מצאתי בעל חנות נעליים שהיה מוכן לשלם לי בלי התחייבות לתוצאות. אפילו הצלחתי לשכנע אותו לפתוח מסע פרסום בגוגל אדוורדס. ניגשתי מייד לעבודה, שלחתי מיילים לעשרות מומחי SEO בתקווה להחליף קישורים, עברתי על האתר בדקדקנות והפקתי דו"ח אופטימיזצייה מסודר. עוד לפני שהספקתי לבדוק ולתקן את התוכן באתר שמתי לב שהשעה כבר קרובה לחמש בבוקר. מה קרה לי? חשבתי לעצמי, הרי את אותה כמות של עבודה הייתי מסיים בערך בשלוש שעות כשהייתי שכיר. ואז זה הכה בי- אין לי תשתית, הרי כשעבדתי כשכיר עמדו לרשותי עשרות אתרים לצורך החלפת קישורים מיידית, היו לי כלים יעודיים לאופטימיזצייה וקיבלתי את כל התוכן שרציתי תוך כמה שעות ועכשיו, אני צריך לעשות הכל בעצמי.

קידום אתרים – ויקום המלפפון ויחזור אל הגנן

זה לא שלא ניסיתי, הייתי בעליה הגאה של חברת קידום אתרים במשך חודש לפחות. אבל אחרי שקרעתי את עצמי בעבודה במשך חודש שלם, הבנתי שאני עומד לקבל שכר שלא יהלום אפילו פועל תאילנדי גידם. חברת ה- SEO שלי סיימה את חייה בקול חלוש ואני ניגשתי לבוס הקודם שלי וביקשתי לחזור לעבודה. הוא הסכים לקבל אותי בחזרה בשני תנאים: הראשון היה שמעכשיו אני מקבל אחריות בלעדית גם על מסעות פרסום בגוגל והשני, שבכל פעם שאתבקש, אכין לו קפה. עכשיו אני ממש לא מבין מה הוא עושה כשהוא במשרד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *