ביטוח לאומי – למה אנחנו צריכים את זה?

כולנו רואים בכל חודש חיוב מהמוסד לביטוח לאומי, חיוב אשר משתנה בהתאם למשכורת שלנו במידה ואנו עובדים במקום עבודה מסודר, ואם אנו לא עובדים גם כן יש סכום מסוים אותו אנו נדרשים לשלם. כשאנו רואים את החיוב הזה בדרך כלל אנו מתעצבנים: "למה שוב לקחו מאתנו כל כך הרבה? מה יוצא לנו מזה?" ואכן, לראות כל חודש חיוב כזה זה די מעצבן אבל זה ככה בגלל שאנו לא יודעים למה אנו צריכים את זה. ביטוח לאומי אנו צריכים בשביל מקרים לא שגרתיים בהם אנו צריכים עזרה כספית מהמדינה, והנה מספר מקרים כאלו:                               Brother and sisters showing thumbs up

תאונת עבודה

תאונת עבודה היא משהו שיכול לקרות לכל אחד, בין אם אנו עובדים במשרד ובעיקר אם אנו עובדים בעבודה פיזית כמו אתר בנייה וכדומה. אם נפגענו בעבודה בצורה קלה ואנו חוזרים כבר באותו יום לעבודה אין בעיה והמשכורת שלנו לא נפגעת. אך מה קורה אם נפגענו פגיעה קשה המצריכה מאתנו להיות בבית מספר ימים? מה אם אנו לא יכולים לחזור לעבודה בכלל? בשביל זה בדיוק יש את בטוח לאומי, אשר הוא זה שישלם לנו את המשכורת כשלא נוכל לעבוד. רובינו לא יכולים להסתדר אף לא חודש אחד ללא משכורת וטוב שיש ביטוח כזה.

תביעות נכות

בהמשך לפסקה הקודמת, תאונת עבודה או כל תאונה אחרת המצריכה מאתנו להיות בבית או בבית חולים ולטפל בעצמנו גורמת לנו לא לעבוד ואת המשכורת שלנו ישלם לנו ביטוח לאומי. אך מה אם הפגיעה קשה ויש לנו נכות לתקופה מסוימת? מה אם הנכות תישאר אתנו לכל החיים? בדיוק בשביל זה יש את ה וסד לביטוח לאומי, מוסד שניתן לתבוע ולבקש אחוזי נכות מה שאומר שיהיו לנו הטבות שונות כמו הטבות מס וכדומה ונוכל גם לתבוע תביעת פיצויים ואם נזכה בתביעה נקבל סכום מסוים בהתאם למה שקבעה הוועדה הרפואית.

וועדה רפואית

אם אנו תובעים לקבלת אחוזי נכות, לא נקבל אותם סתם כך. בטוח לאומי הוא לא כספומט ויושבים בו מומחי רפואה ומשפט אשר עבודתם היא לקבוע האם מגיעים אחוזי נכות וכמה אחוזי נכות מגיעים. כל מה שאנו צריכים הוא לאסוף את כל החומרים הרפואיים הרלוונטיים, וחומרים נוספים כמו אובדן ימי עבודה עתידיים וכדומה, והוועדה תקבע האם אנו זכאים לקבל את הפיתויים ואחוזי הנכות אותם אנו דורשים ממנה.

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *