אימון אישי

בעשור האחרון אנו עדים לכך שאנשים רבים מחליטים לשכור את שירותיהם של מאמנים אישיים על מנת לפתור בעיות בחייהם ולהשיג מטרות שונות. אם בימים שקדמו לתהליך האימון האישי אנשים פנו אל יועצים עסקיים ופסיכולוגיים על מנת שיעזרו להם לפתור בעיה ולמצוא פתרון, כיום רבים מעדיפים קואצ'ינג אישי וזאת משום החלק המעשי שבו.     MED0000960

 

קואצ'ינג אישי או פסיכולוג?

רבים מעוניינים לדעת מה ההבדל בין קואצ'ינג אישי לבין תהליך אותו עוברים אצל פסיכולוג. כאן, חשוב לומר שאלמנט המחיר אינו עומד על הפרק, שכן בדומה לפסיכולוגים, יש מאמנים אישיים שלוקחים כמה מאות שקלים לפגישה ואחרים לוקחים כמה עשרות לפגישה. ההבדל המשמעותי בא לידי ביטוי בדרך אותו מבצע הלקוח אצל כל אחד מאנשי המקצוע. אם בתחום הטיפול הפסיכולוגי, איש המקצוע מקשיב  למטופל שלו ומנסה להחזיר אותו למקום בו התחילה הבעיה, אימון אישי הוא אימון מעשי יותר שמתמקד בהווה. מאמן יעזור למאומן להגדיר את הבעיה, היעד בו מעוניינים והדרך הנכונה הקצרה והיעילה ביותר להגיע אל אותו יעד בו מעוניינים.

 

אימון אישי- יתרונות

  • תחום- ניתן לבחור אימון אישי באותו תחום בו מעוניינים, אם מדובר על תחום הורות, נישואין, התחום התעסוקתי, לימודים ועוד.
  • פרקטי- קואצ'ינג מתמקד בכאן ועכשיו, דהיינו בהווה. המטרה של המאמן היא להוביל את המאומן לכיבוש המטרה תוך סדרה מוגדרת של פגישות.
  • מאמן אישי- כשמו כן הוא. כאן מדובר על איש מקצוע שתפקידו הוא לאמן את הלקוח שלו. כלומר לתת לו כלים יעילים שיעזרו לו לכבוש את אותה מטרה בה הוא מעוניין. קואצ'ר תמיד יעזור למאומן שלו להגדיר מראש את המטרות שלו, יתכנן וינסח איתו תוכנית פעולה להשגת מטרות אלו וילווה אותו במסע זה להשגת המטרות.
  • זמנים- מדובר על תהליך קצר וממוקד. אם תהליך פסיכולוגי יכול לקחת שנים, כאן מדובר על תהליך שאורך בין 10-20 מפגשים.
  • מטרות- קואצ'ינג מאגד שתי מטרות מרכזיות. הראשונה היא להשיג את אותה מטרה שהוגדרה מראש בתחילת תהליך האימון. השנייה היא שכל מאומן יהפוך למאמן לחיים של עצמו.

 

קואצ'ינג- תחומים שונים

יש תחומים שונים של אימון אישי וכל אחד או אחת צריכים להחליט מיהו המאמן המתאים להם ביותר. יש אימון אישי בתחום ההורות, הקריירה, הזוגיות והרשימה עוד ארוכה. כאן, חשוב מאוד לבחור קואצ'ר בעל ניסיון מוכח בתחום בו אתם מעוניינים. הדרך הכי טובה לדעת האם אכן אותו מאמן אישי הוא זה שאיתו אתם מעוניינים להתחיל את תהליך השינוי, היא על ידי פגישה יזומה. בפגישה זו תשבו עם המאמן ותשוחחו. בהתאם לשיחה תוכלו להחליט האם יש לכם שפה משותפת וזה האדם המתאים ביותר להעברת תהליך קואצ'ינג.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *