סרטן הערמונית והכליה- חשוב לדעת

סרטן היא אחת המחלות המורכבות ביותר ואנשים מנסים להימנע מלשמוע על מחלה זו ומרגישים שסוף עולמם קרב כאשר הם מגלים שהם או מישהו מיקיריהם חולה במחלה. למרות העובדה שמדובר כאן על מחלה לא קלה, חשוב לדעת גם שהטכנולוגיה הרפואית התפתחה בתחום ויש אפשרות לטפל במחלה ופעמים רבות אף להחלים ממנה. מאמר זה יספק לכם מידע אודות סרטן הערמונית וסרטן הכליה.                                                              Patient with doctors

 

סרטן הכליה

סרטן הכליה בדרך כלל תוקף אנשים מבוגרים. יש סימפטומים רבים שיכולים להעיד על סוג זה של סרטן, כמו למשל גוש באזור של הכליה, עייפות, חוסר תאבון, הרגשה רעה, חום ועוד, אך כיוון שמדובר על תסמינים שיכולים להופיע במצבים רפואיים רבים, חשוב לפנות אל הרופא על מנת שישלח את המטופל לבדיקות המתאימות ויקבע האם יש צורך בביופסיה לקביעת סוג המחלה. אחת מהשיטות היעילות ביותר לטפל בסרטן של הכליה היא על ידי ניתוח כריתת הכליה, אך הדבר תלוי בדרגת החומרה של המחלה ובהחלטת הרופא המומחה. טיפולים נוספים הם טיפולי קרינה, טיפולים ביולוגיים, לפעמים גם טיפולי כימו, טיפולים הורמונאליים ועוד.

 

סרטן ערמונית

כאן מדובר על אחד מסוגי הסרטן השכיחים ביותר בקרב גברים. בדרך כלל סרטן זה מופיע אצל גבר מעל לגיל חמישים. חשוב לקחת בחשבון שתסמינים שמאפיינים סוג זה של מחלה מאפיינים גם מצבים בריאותיים אחרים ולכן חשוב לא למהר ולקפוץ למסקנות, אלא לתת לרופא לקבל החלטה זו. חלק מהתסמינים שמצריכים הגעה אל הרופא ויכולים להצביע על בעיה של סרטן ערמונית יכולים להיות דם בשתן, דם בנוזל של הזרע, כאבים בעת מתן שתן, קושי במתן שתן ועוד. הבדיקות אותן הרופאים יבצעו לגילוי של סוג זה של סרטן הן בדיקות רקטליות, PSA, PCA, אולטרה סאונד וביופסיה. חשוב לדעת שיש חידושים רבים במחקר הרפואי ושיטות טכנולוגיות מתקדמות ולכן חשוב מאוד לבדוק מהם הטיפולים החדשניים ביותר והאם הם מתאימים לבעיה שלכם. יש מגוון טיפולים למצב בו מתגלה סרטן הערמונית, אם בשלב המוקדם ואם בשלב מתקדם יותר. חלק מהאפשרויות הן ניתוח של כריתת הערמונית, טיפולי קרינה, טיפולים הורמונאליים, ברכיתרפיה ועוד.

 

לסיכום, נכון להיום בעידן בו מבוצעים מחקרים רפואיים רבים והטכנולוגיה הרפואית מתקדמת ומאפשרת טיפולים חדשניים יש סיכויים גבוהים יותר להחלמה מהמחלה על כל סוגיה. כל שצריך לעשות הוא לברר את כל האפשרויות, לפנות לטובים ביותר ולדעת שהסיכויים פעמים רבות הם לטובתכם, אם מדובר על סרטן הכליה או הערמונית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *