מימוש זכויות רפואיות לנפגעי עבודה

האם נפגעתם במקום העבודה והחסרתם ימי עבודה רבים? האם נפצעתם במקום העבודה או בדרך לעבודה וקיבלתם אחוזי נכות בעקבות הפציעה הקשה, קבועים או זמניים? אם כן, הרי עליכם לדעת כי מגיעות לכם זכויות רפואיות שונות, בין אם אתם שכירים שנפגעתם בעבודה ובין אם אתם עצמאים. בנוסף, אם כושר העבודה נפגע כתוצאה ממחלה או בעיה רפואית אחרת ייתכן בהחלט כי מגיעות לכם זכויות שונות כמו שיקום מקצועי, קצבת נכות מביטוח לאומי, תו נכה, הנחות ברשויות המקומיות לתשלום ארנונה ועוד. מימוש זכויות רפואיות עוזר לנפגעי העבודה לצלוח את התקופה הקשה לאחר הפציעה והפגיעה מתאונה והזכויות המגיעות על פי חוק מאפשרות לנפגעי העבודה ובני משפחתם להתמודד עם המציאות החדשה ועם אובדן מקור ההכנסה העיקרי כמו גם להתמודד עם הטיפולים הרפואיים היקרים.                                                                                                                            Female doctor portrait.

תאונות ומחלות שנגרמו במקום העבודה

חשוב לדעת כי נפגעי עבודה הינם אלה שנפגעו במהלך העבודה כתוצאה מתאונה כלשהי כמו החלקה במקום העבודה, נפילה מסולם, פציעה ממכשור ומכונות וכמו כן נפגעי עבודה הם אלה שסובלים ממחלות שהתפתחו בגלל חשיפה לרמות גבוהות של קרינה, לרעש חזק שגורם לצפצופים באוזניים ולהפחתה ביכולת השמיעה, התפתחות מחלת הסרטן או מחלות קשות אחרות בגלל חשיפה לחומרים שונים ולקרינה גבוהה ועוד. לעובדים מגיע פיצוי המוגדר במסגרת חוק נפגעי עבודה ויש זכויות רפואיות שניתן לקבל דרך ביטוח לאומי או מחברת הביטוח כמו מימון הוצאות טיפול רפואי, כיסוי הוצאות של רכישת תרופות, מימון רכישת ציוד עזר רפואי לו נזקקים, מימון הוצאות שיקום והחלמה ועוד. על מנת לממש את הזכויות הרפואיות חשוב לפנות לעורך דין מקצועי המתמחה בנושא מימוש זכויות רפואיות כתוצאה מתאונות עבודה.

קצבת נכות

אם כתוצאה ממחלה קשה או תאונת עבודה מאבדים את יכולת ההשתכרות או שיכולת ההשתכרות נפגעת ונקבעת קצבת נכות וניתן לקבל גמלה מביטוח לאומי כאשר הסכום משתנה בהתאם למקרה, אחוזי הנכות שנקבעו ולפי התלויים בנכה. ליווי וייצוג משפטי תורם רבות על מנת לממש את מלוא הזכויות שמגיעות לנכה וככל שהקצבה גבוהה יותר כך חייו של הנכה ובני משפחות קלים יותר מאחר ויש הבדל משמעותי בין קצבת נכות כללית שמגיעה כיום לכ- 2,300 ₪ לבין קצבה גבוהה ומלאה שיכולה לחצות את ה- 5,000 ₪ לחודש. כאשר למקבל קצבת הנכות אין הכנסה נוספת הרי הוא זכאי לקבל תוספת בגין הילדים ולתוספת בגין בן או בת הזוג במידה והכנסתם נמוכה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *