מתכוני בריאות

בשנים האחרונות, יותר ויותר אנשים מבינים כי למה שאנחנו מכניסים לפה ולגוף שלנו, יש השפעה עצומה על הבריאות שלנו. התוצאה היא כי יותר אנשים מחפשים לאכול מזון בריא, ומתרחקים מהמזונות המעובדים ומאכילה בחוץ. בבית ניתן לבשל מגוון רחב מאוד של מתכונים, בדגש על מתכוני בריאות. יש המון מתכוני בריאות, ובמאמר זה אנחנו נספק לכם את העקרונות החשובים ביותר ביצירה של מתכונים עצמאיים ושל מתכוני בריאות מהנים, מפנקים ומועילים.                                                                                                     fresh vegetables

ראשית, חשוב להבין שהבסיס החשוב ביותר בכל המתכונים וגם במתכוני בריאות הוא חומרי הגלם. ברגע שחומרי הגלם טובים, בריאים וטבעיים, אין כל סיבה שהמתכונים הסופיים לא יהיו מתכוני בריאות. חשוב מאוד לבחור בחומרי גלם איכותיים, אורגניים עד כמה שניתן, וכמובן לא מעובדים. כך למשל, מומלץ מאוד להתרחק מרטבים מוכנים למיניהם, מאבקות מרק ומכל מני חומרים שלא גדלים כמו שהם בטבע.

אולי זה המקום להגיד מילה או שתיים לגבי צמחונות וטבעונות. באופן כללי, נכון כי מומלץ להמעיט באכילת בשר ומוצרים מן החי, לא רק בשל ההשפעה ההרסנית שיש לאדם על חייהן של חיות רבות, אלא גם בשל ההשפעות הבריאותיות השליליות שיש למזונות מן החי על גוף האדם. אולם, חשוב להבין שלמזונות מן החי יש גם יתרונות רבים, ולכן לא לכל אחד יתאים להיות צמחוני או טבעוני. לא כל אחד יכול להסתדר עם כמות הברזל שהוא מקבל רק ממקורות צמחיים, ויש אנשים שספיגת הברזל שלהם מן הצומח היא נמוכה מדי. ברור שזה מאוד לא בריא ולא רצוי להיות עם חוסרי ברזל, ולכן חשוב לדעת לעשות את השילוב הנכון במטבח שלכם בין הרצון להיות בריאים ולשמור על הסביבה, לבין הבריאות האישית שלכם.

מתכוני בריאות כוללים הרבה מאוד עלים ירוקים, פירות, ירקות, קטניות, דגנים מלאים, ותבלינים שונים. למעשה, עם שילוב נכון בין כל הגורמים האלה, ניתן להשיג מתכונים טעימים ביותר, אשר התיוג שלהם בתור מתכוני בריאות כמעט ולא יפגע בטעם שלהם וביכולת שלהם לפנק את יושבי הבית שלכם. הרבה מאוד קשור לניסוי ולטעייה, ולכן אל תתביישו לנסות מזונות חדשים ולא מוכרים, ולשלב אותם במטבח שלכם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.