אלומיניום, לעבודות יפות וחזקות יותר

אלומיניום נחשב כיום לאחד המחצבים החשובים ביותר בטבע. רבים חושבים כי מדובר בחומר המיוצר מחומרים אחרים אך זו טעות, האלומיניום הוא בעצם מחצב של מתכת כסופה הניתנת לריקוע ועבודה בהתאמה לצרכים שונים. סגולותיו של האלומיניום הפכו אותו למבוקש מאד בתעשייה ולחומר בעל ביקוש אדיר בעולם.                   grunge diamond metal background

יתרונות האלומיניום על פני חומרים אחרים

האלומיניום הינו מתכת קלת משקל בצורה יוצאת דופן. בניגוד למתכות אחרות האלומיניום שוקל משקל נמוך מאד ולכן מאפשר יצירת עבודות שונות שניתן בקלות להתקין ולהעביר ממקום למקום. כמו כן האלומיניום הינו רך ונוח לעבודה, הוא גמיש מאד ונחשב לחומר שקל לעבד אותו וליצור ממנו.

על אף גמישותו ומשקלו הנמוך האלומיניום אינו חומר חלש. אין לטעות ולחשוב כי תכונות אלו הופכות אותו לחומר קצר טווח או מתבלה. להיפך, האלומיניום על אף ואולי בזכות תכונות אלו הינו חזק מאד ועמיד בצורה יוצאת דופן.

יתרון נוסף הוא מידת עמידותו של האלומיניום. הוא אינו מתבלה בקלות ולמעשה נשמר במשך מאות שנים ללא שינוי. האלומיניום אינו סובל מפגעי מזג אוויר ושלא כמתכות אחרות אינו סובל מקורוזיה, מקילופים שונים, מחלודה וכדומה. יתרון זה הופך אותו לחומר אידיאלי עבור עבודות כגון יצירת שערים או מעקות.

יתרון שלישי וחשוב לא פחות הינו עלות החומר עצמה. האלומיניום אינו נחשב יקר מאד כמו ברזל את מתכות אחרות בשירות התעשייה. ניתן לרכוש כמות גדולה של אלומיניום ולעשות בו שימוש מבלי לפשוט את הרגל.

עבודות אלומיניום

כיום משמש האלומיניום בתפקידים שונים. עבור הייצור הביתי עושים שימוש באלומיניום לייצור מעקות ושערים חיצוניים, מעקות פנימיים, מסגרות חלון, פרופילים, דלתות פנים ועוד. כל אלו מיוצרים על ידי החומר הנפלא הזה בקלות וביעילות בבתי מלאכה המתמתחים בעבודות מהסוג הזה.

כיום פועלים בישראל מספר מפעלים המייצרים עבודות אלומיניום ופריטים שונים בלבד. האיכותיות והמקצועיות ביותר נהנות ממעמד גבוה בתחום האיכות. פריטי אלומיניום נשארים לאורך שמן רב ומחזיקים מעמד שנים רבות ללא צורך בטיפול או בתחזוקה מיוחדת.

אומנות באלומיניום

מכיוון שמדובר בחומר נוח כל כך יכולים בתי מלאכה אלו לבצע עבודות בהתאמה אישית. רבים האנשים הבוחרים להתקין בביתם מעקות, שערים או עבודות אלומיניום אחרות מעוצבות ויפות ובעיקר ייחודיות. ניתן לעצב את המעקה או הדלת בהתאמה לעיצוב הפנים של הבית. אדריכלים ומעצבים רבים יודעים מקפידים לשלב את אלו יחד עם העיצוב הכולל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *