כיצד להתמודד עם הליך הוצאה לפועל?

צמד המילים "הוצאה לפועל" נשמע לרבים מאיים ונקשר מיידית למצב לא נעים. אכן הפעלת ההוצאה לפועל מתרחשת כאשר דברים משתבשים ולא כאשר הכל פועל על מי מנוחות, כלומר כאשר חייב אינו מחזיר חובותיו לנושה ואינו מגיע עימו להסדר. כל נושה אשר בידו שיק או שטר חוב ללא כיסוי רשאי לפנות אל ההוצאה לפועל. מומלץ לעשות זאת לאחר פניה אל עורך דין הוצאה לפועל שיוכל לסייע לתהליך. מומלץ שהוא אף יהיה מאזור המגורים כך שלתושבי ירושלים וסביבתה כדאי למצוא משרד עורכי דין בירושלים המתמחה בתחום זה.

law

לעבוד מול הוצאה לפועל בשיתוף פעולה

ככל שהחייב יעבוד מול ההוצאה לפועל בשיתוף פעולה ובשקיפות כך התהליך יעבור בקלות רבה יותר ויהיה ניתן למצוא הסדר ביתר קלות. התהליך דורש הגשת דו"חות ותצהירים באופן קבוע ולכן כדאי לעבוד עם עורך דין הוצאה לפועל שילווה אתכם לאורך כל התהליך. לעיתים קובע המשרד להוצאה לפועל תשלומים הגבוהים מיכולתו של החייב לשלם. אז כדאי לחייב לבקש ביצוע חקירה. כך יוכל המשרד להוצאה לפועל להבין מהו מצבו המדוייק. הליך שיכול לסייע בתשלום כאשר ישנם מספר נושים הוא הליך של איחוד תיקים. החייב יכול לבקש באמצעות משרד עורכי דין בירושלים או בקרבת אזור מגוריו לבטל גזירות שנגזרו עליו כמו אי שימוש בחשבון הבנק שלו או צו האוסר יציאה מהארץ. עורך דין טוב יהיה צינור יעיל ויהפוך את כל התהליך לאנושי יותר.

 

מהו איחוד תיקים?

כאשר לחייב ישנם מספר נושים אשר הגישו נגדו בקשה להוצאה לפועל ולכן יש לו בהוצאה לפועל מספר תיקים, ניתן לאחד אותם לתיק אחד. איחוד התיקים מאפשר לרכז את כל הנתונים לתיק אחד, לחסוך זמן רב ולקחת את כל הנתונים הנדרשים בחשבון כאשר נקבע הסדר התשלומים של החייב. כך ניתן לסיים את כל ההליך מהר יותר ובדרך יעילה יותר.

 

כיצד נעשה איחוד תיקים?

איחוד תיקים נעשה רק לאחר שנתן החייב את הסכמתו לחשוף את כל נכסיו, הכנסותיו וההכנסה של בני משפחתו. על מנת להביע את רצינותו והתחייבותו לתהליך, נדרש החייב לשלם עם הגשת הבקשה 3% מגובה החובות ולהמשיך בכך עד איחוד התיקים וקביעת הסדר התשלומים אלא אם הרשם בהוצל"פ קבע אחרת. על פי חוק, חוב של עד 20,000 שקלים אמור להפרע תוך שנתיים, חוב של 20,000-100,000 שקלים עד 3 שנים וחוב שהוא מעל 100,000 שקלים אמור להפרע עד 4 שנים אלא אם כן נקבע אחרת והנושים מסכימים לפריסת התשלומים על פני תקופה ארוכה יותר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *