לימודי תואר שני בכדי להגיע אל המטרה

לא מעט בוגרי תואר ראשון אשר זה עתה סיימו את לימודיהם מגיעים אל צומת דרכים עם סיום הלימודים. הם נוכחים לדעת כי הבחירה שעשו כאשר בחרו בלימודים מסויימים לתואר ראשון אינה מספיקה בכדי להציבם כעת בנקודת פתיחה טובה מספיק להתחלת חיי העבודה או הקריירה. במיוחד סטודנטים שלמדו לימודים הומאניים כמו תואר בתחום מדעי החברה או הרוח יודעים כי לימודי תואר שני הם לעיתים תנאי לכך שיוכלו לעסוק בתחום שבחרו באופן מקצועי. פסיכולוגיה היא דוגמה טובה לכך. לא ניתן לעסוק בפסיכולוגיה קלינית מבלי להתמחות בתחום במסגרת תואר שני.  Man studying outdoors

 

להפוך את הידע לכוח

רבים רואים בהמשך הלימודים פתרון קל ונוח להמשך, מעין ברירת מחדל בכדי לא להחשב כבוגר תואר ראשון שאינו מוצא את עצמו. חבל להסתכל כך על הדברים. לימודי תואר שני ממקדים את בוגר התואר הראשון בתחומו או מוסיפים ללימודים אלה נדבך נוסף של ידע ומיומנויות שיאפשרו להפוך את אותו תחום שנראה עם היציאה לשוק ול"חיים האמיתיים" כפחות פרקטי, לתחום בו ניתן לעסוק. תואר שני במנהל עסקים לדוגמה הוא בהחלט נדבך שיכול לסייע לסטודנט להפוך את הידע והתיאוריה שספג במהלך התואר הראשון לכוח ולמעשים . לדוגמה, סטודנט שלמד חינוך יכול בעזרת תואר שני במנהל עסקים לקבל כלים כיצד לפתוח בית ספר ללקויות למידה או בית ספר המכין לבחינות הבגרות ומעניק שיעורים פרטיים. כך כמובן לגבי כל תואר.

 

להתעמק ולחקור את תחום הלימוד

ניתן כמובן במסגרת התואר השני להמשיך את הדרך שהתחלתם במסגרת התואר הראשון, ולעשות צעד נוסף בעולם האקדמיה. ניתן להמשיך את התואר השני גם במוסד אקדמי אחר. אם למדתם במרכז והנכם עוברים לאזור חיפה הקישו בגוגל תואר שני אוניברסיטת חיפה ותוכלו לראות מהם התארים השניים שניתן ללמוד באוניברסיטה זו. יתכן גם כי תרצו להתעמק בתת תחום מתוך כלל הנושאים שלמדתם במסגרת התואר ואותו מוסד בו למדתם דווקא אינו מעמיק בתת תחום זה. גם אז בדקו אילו נושאי תואר שני אוניברסיטת חיפה או כל אוניברסיטה אחרת מספקת באותו תחום. כך תוכלו להתקדם לאחר התואר השני גם ללימודי דוקטורט, ולהפוך למרצים ולחוקרי התחום. אין ספק, כי לאוהבי החקר ולאוהבים להתעמק בנושאים המעניינים אותם, המשך לימודים גבוהים והשתלבות בתחום האקדמיה יתנו סיפוק רב.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *