מה חשוב שתדעו על סרטן האשכים

הידעתם שבמדינת ישראל מתגלים מדי שנה למעלה מ-100 מקרים של סרטן בכיס  האשכים? הידעתם שסרטן זה הינו שכיח יותר בקרב גברים בגילאי 15 עד 35? בשורות הבאות תוכלו למצוא מידע מורחב יותר אודות מחלת הסרטן באשכים.                                                                                                                             group of doctors

מספר מילים על כיס האשכים

כיס האשכים הינו כינוי לשק העור בו מצויים האשכים המהווים חלק ממערכת הרבייה של הגבר. בתחילת גיל ההתבגרות (גילאי 13 עד 15), התאים העוטפים את צינוריות האשכים מתחילים בתפקידן לייצור זרע. האשכים גם אחראיים לייצור טסטוסטרון האחראי על הדחף המיני בקרב גברים. גידולים באשך מתרחשים בעיקר בתאי הנבט, כאשר הגורם לגידול איננו ידוע עדיין לרפואה המודרנית. על אף נדירותו של סרטן האשכים בשנים האחרונות חלה עלייה מתמדת במספר הגברים המאובחנים במחלה. התסמין הנפוץ ביותר לסרטן האשכים בא לידי ביטוי בנפיחות שק האשכים. נפיחות זה איננה מכאיבה ברוב המקרים, וזאת הסיבה גם שחלק מהסובלים מהמחלה אינם מודעים אליה כלל.  יחד עם זאת חשוב לציין שלא כל נפיחות באזור שק האשכים מעידה על הימצאותו של סרטן, ולכן מומלץ לפנות לרופא לצורך בדיקה ראשונית מייד עם הופעתה של נפיחות באזור.

אבחון המחלה מתקיים אצל רופא מומחה, כאשר הבדיקה מיושמת באמצעות בדיקות דם ואולטרא סאונד. בדיקה זו נועדה לבחון האם קיים גוש גידולי בשק האשכים ועל סמך האבחנה ניתן להחליט מהו הטיפול המותאם. ברוב המקרים, אבחנה קלינית של גידול באשך תוביל לניתוח להסרת האשך. ניתוח זה, בניגוד לדעה הרווחת, איננו פוגם בזקפת הגבר ואיננו פוגם ביכולת הרבייה של המנותח. במקביל, קיים ישנן אפשרויות להשתלת אשך מלאכותי המוחדר לשק האשכים ממנו הוסר האשך הנגוע בגידול הסרטני.

ההתמודדות עם מחלת הסרטן מכל סוג שהוא, והתמודדות עם מחלות סרטן בקרב גברים בפרט, לרבות, סרטן האשכים או סרטן ערמונית הידועה גם בכינוי פרוסטטה שהיא למעשה בלוטה במערכת הרבייה הגברית, מהווה הליך התמודדות מורכב המחייב מעורבות גבוהה מצד הסביבה הקרובה לאדם הסובל מהמחלה. כיום, עומדות לרשות האדם הסובל מהמחלה ובני משפחתו מגוון רחב עמותות המפעילות שירותי סיוע, ייעוץ והדרכה המסייעים רבות להתמודדות עם מחלת הסרטן. עמותות אלו פועלות בכל המחלקות האונקולוגיות בבתי החולים השונים ברחבי הארץ, והן מקיימות גם מפגשי תמיכה ועידוד בין בני המשפחה ובין אנשים שונים הסובלים ממחלת הסרטן. במידה וגם אתם מתמודדים עם מחלת סרטן הערמונית הידועה גם בכינוי פרוסטטה ובין אם אתם מתמודדים עם מחלת סרטן האשכים אנו ממליצים לכם לקבל סיוע מאותן עמותות.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *