מאפיינים של אופני הרים

חשיבות השימוש באופניים

בתקופה כמו שלנו, בה זיהום האוויר הנובע מפליטת גזים מזהמים ממפלטי מכוניות הופך להיות בעיה גדולה ומשמעותית יותר ויותר עם השנים, השימוש באמצעי תחבורה ירוקים, כמו אופניים, הופך לרעיון מצוין שצובר פופולריות. מעבר לכך, קשה שלא לציין את ההנאה המרובה המתלווה לרכיבה על אופניים- רבים נהנים לרכוב בשבילי ישראל בתור תחביב או ספורט, ואף משתתפים בתחרויות אופניים שונות אשר נערכות בארץ בתדירות גבוהה למדי.

 

מה ההבדל בין אופניים לרגילות לבין אופניים מקצועיות?

על מנת להתנייד בקלות ובטבעיות, מומלץ שלא להסתפק באופניים רגילות, ולרכוש זוג אופני הרים איכותיות. אופניים מסוג זה שונות מהותית מאופניים רגילות.

ההבדל הראשון הוא החומר ממנו עשויה השלדה. השלדה של אופניים מקצועיות עשויה, על פי רוב, מחומר עמיד וקל. השלדות עשויות בדרך כלל ממתכות כמו אלומיניום או פלדה. אופציה מומלצת ביותר, אם כי מעט יקרה, היא שלדה עשוית קרבון- סיבי פחמן. מדובר בחומר קל ביותר, מה שאינו גורע מעמידותו ומאיכותו. יש לציין כי משקל האופניים הוא אחד מן הקריטריונים החשובים ביותר בבחירה, בעיקר אם אתם מתכוונים לרכב בתחרויות.

עוד הבדל הוא היכולת הקיימת, באופני הרים, לשלוט בתמסורת הגלגל ולהתאים את הנסיעה לשיפועים ותנאי שטח שונים. הרוכב יכול לשלוט בתמסורת באמצעות תיבת הילוכים. ככל שמדובר בזוג אופניים מקצועי יותר, יהיה מספר הילוכים גדול יותר.

בנוסף לכך, גם הכסא של אופני הרים מתוכנן בצורה מקצועית יותר ונוחה יותר לישיבה, כיוון שהוא מותאם לנהיגה ממושכת על פני תנאי שטח לא אחידים.

בנוסף לל מה שצוין לעיל, מובן שיש עוד הבדלים רבים הנוגעים לאיכות הגלגלים וחומרי הגלם.

 

כמה עולות אופנים מקצועיות?

ניתן למצוא אופניים אשר עונות על כל הקריטריונים שצוינו לעיל בטווח רחב של מחירים, כך שתוכלו לבחור את הזוג המתאים ביותר אל הנסיעות שאתם עומדים לבצע בהן ואל התקציב העומד לרשותכם. מי שמחפש אופניים מקצועיות ותחרותיות, יוכל לפנות אל הדרגות הגבוהות ביותר- אופניים במחירים של 15-16 אלף ₪.

יש לציין כי בעת תכנון התקציב לרכישת האופניים, כדאי לקחת בחשבון לא רק את מחיר האופניים עצמם, אלא גם את מחירם של האביזורים הנלווים- קסדה, מגני ברכיים, משאבה, אביזרים לתחזוקה ועוד, אשר מחירם עלול להגיע לסכומים גדולים למדי במידה ולא מתפשרים על האיכות.

אם תקציבכם אינו גבוה ואתם עדיין מעוניינים ליהנות מאופניים מקצועיות, בהחלט קיימת אופציה של רכישת אופניים מיד שניה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *