חשיבותו הרבה של נוטריון

שירותי נוטריון

נוטריון הוא עורך דין שקבל הסמכה מיוחדת ממשרד המשפטים למתן שירותים שונים בנושאים משפטיים ואחרים. נוטריון רשאי לעשות פעולות שונות כמו: אישור חתימת אדם, אימות מסמכים, עריכתם ואישור תקינותם, אישור נכונות העתק מסמך. אישור ועריכת צוואות. אישור נכונות של רשימת מצאי, אישור שאדם הוא חי, אימות של נישואין ועוד. כל אלו הם מסמכים נפוצים וחיוניים בחברה ומקובלים בתחומי המסחר, המשפחה, הפלילים ועוד. התרומה של הנוטריון רבה מאוד ומסייעת בקיצור הליכי בירוקרטיה שונים.

 

שירותים נדרשים

אישורי נוטריון קבילים בבתי משפט בישראל וברבים מבתי המשפט בעולם. מחלקות שונות ברשויות מקומיות בתחום הרווחה ובתחומים אחרים מכירים באישורי נוטריון. והדבר מקל מאוד לגבי החלטות שונות. לדוגמה, הסכמי ממון בין בני זוג שמובאים להחלטות בתי משפט יכולים לסייע בקיצור הליכי בית המשפט, והשופט יכול לקבוע פסיקה גם על סמך מסמכים אלו. שירותי נוטריון ניתנים במקומות שונים בארץ, והתעריפים הנקובים שלהם הם זהים ונקבעים בצורה אחידה על ידי משרד המשפטים.

 

הקריטריונים לבחירת נוטריון

הקריטריונים לקבלת אישור למקצוע הנוטריון קשוחים ונקבעים על ידי משרד המשפטים. הנוטריון חייב להיות בעל וותק של עשר שנים לפחות, וחייב להיות חבר בלשכת עורכי הדין. הדבר נקבע בגלל הרצון שיהיה מדובר בעורך דין בעל ניסיון רב שטיפל בתיקים שונים מתחומים שונים. יש צורך באחריות גדולה בכל התחום הנ"ל, ומשום כך מבקשים שהוא יהיה פעיל בתחום. נוטריונים שונים נותנים שירותים מחוץ למשרדיהם ומגיעים לבתי אבות, לבתי חולים ולעוד מקומות בהם נדרשת נוכחותם לצורך אימות מסמכים ועוד.

 

בחירת נוטריון

כל מי שחותם בפני נוטריון מעיד על כך שהחתימה נעשתה מרצונו החופשי, ומומלץ לכל מי שזקוק לשירותי נוטריון לחפש ולמצוא אחד שיכול לתת אותם על פי צרכי הלקוח. בעסקאות מסחריות שיש בהם חוזים מיוחדים, ובמקרים אחרים, נדרשת התערבות של עורך דין המבצע את ההסכם, ובנוסף, נדרש אימות מסמכים. במקרים כאלו כדאי לשקול העסקת עורך דין שיכול לבצע את שתי המשימות בצורה מוצלחת. הדבר יקל מאוד על הלקוח ויקצר הליכים. בכך יכול הלקוח ליהנות משירות יעיל, ויקל על עצמו בכל התהליך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *