כתמי שמש ועוד- מה ניתן לעשות לגביהם?

אם יום אחד קמתם וגיליתם במראה כתם על עור הפנים אם מדובר על כתם בצבע חום או כתם בצבע לבן ולאחר פנייה אל רופא העור שלכם גיליתם שמדובר על כתם שמש או פיגמנטציה וקופות החולים לא מטפלות בצדדים אסתטיים שאינם מהווים בעיה או מטרד בריאותי, בוודאי תשמחו לקרוא שניתן לעשות משהו לגבי המצב.                      Young nurse is preparing syringe for injection

 

אנשים רבים שבילו זמן רב בשמש הישראלית היוקדת מגלים בסביבות שנות השלושים והארבעים של חייהם כתמי שמש וכתמי פיגמנטציה על עור פניהם. אם בעבר, הדבר היחיד שניתן היה לעשות היה לכסות את הכתמים על ידי מייק אפ, כיום הרפואה האסתטית מציעה מגוון פתרונות יעילים ביותר שמטשטשים בצורה משמעותית את הכתמים ופעמים אף מעלימים אותם.

 

סימני הגיל הראשונים יכולים להופיע כבר בשנות העשרים של החיים, במיוחד אצל נשים שנוטלות גלולות למניעת הריון ואנשים בהירי עור. כיום, הדרך הטובה ביותר להעלים את אותם כתמי שמש ונזקים שונים של העור היא על ידי טיפולי לייזר. כמו כן, יש אפשרות להצעיר את עור הפנים ולשקם חלקים שונים בפנים, כמו למשל השפתיים על ידי עיבוי שלהן וזאת על ידי שימוש בחומר שנקרא בוטוקס. חשוב לדעת שיש סוגים שונים של טיפולי לייזר וגם הם (כמו כל יתר טיפולי האסתטיקה הרפואית) חייבים להיעשות על ידי רופאים שמומחים בתחום הרפואה האסתטית על כל שיטותיה. נכון להיום אחת מהשיטות המצליחות ביותר בעולם האסתטיקה היא שיטת הפוטו רג'ובינשיין שנעשית על ידי קרני לייזר ומצליחה תוך כמה דקות לפזר ולהסיר את המלנין המרוכז שגורם למראה כתמי הפיגמנטציה והשמש.

 

חשוב לדעת על הטיפולים השונים

טיפול הלייזר להסרת כתמי השמש וכתמי פיגמנטציה אינו כואב ומיידית לאחר הטיפול ניתן לחזור לשגרת הפעילות שלכם. הטיפולים ישימים לא רק לעור הפנים אלא גם לגבי המחשוף והצוואר. בכדי לקבוע את עוצמת הטיפול הנכונה משתמשים בסורק אופטי מיוחד שמתאים את עוצמת הקרינה לגוון העור של המטופל ולכן מדובר על טיפול מדויק ובטוח. ברוב המקרים נדרשים מספר טיפולים על מנת להשיג את התוצאה הרצויה. שבועיים לאחר הטיפול יש להימנע מחשיפה אל השמש ואם מוכרחים להיחשף תמיד יש לעשות זאת עם מקדם הגנה. אם החלטתם לשלב בוטוקס בטיפולים וזאת על מנת להוסיף נפח לשפתיים או להחליק את קמטוטי ההבעה שלכם, בוודאי תשמחו לשמוע שפעולה זו לוקחת כעשר דקות ולאחריה ניתן לחזור לפעילות היומית השגרתית.

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *