פוריות הגבר ומחלת פיירוני

יש מצבים בהם גברים חולים במחלת עקמת הפין, שמינוחה המקצועי הינו 'מחלת פיירוני' על שם רופאו של לואי ה- 15, מלך צרפת, פרנסואה פיירוני שגם סבל ממחלה זו. במאמר זה נספק מידע אודות מחלה זו, האם היא פוגעת בכל הקשור אל פוריות הגבר והאם ניתן לטפל בה. הבה נתחיל.

מחלת הפיירוני גורמת להצטלקות של איבר המין הגברי ובעקבות כך נוצר מצב של פין עקום בדרגות שונות. חשוב לדעת שמבחינת הגדרות רפואיות, לכל פין יש זווית מסוימת שנחשבת נורמלית באזור הבסיס של הפין. במקרה בו אדם חולה בפיירוני, הזווית שלו תהיה בינונית עד גדולה. דבר זה יכול להסב כאב במיוחד במצב בו מתרחשת זיקפה וזווית בולטת ביותר שמכונה 'עקמת'. מחלה זו יכולה להתרחש כתוצאה מסיבות רבות ואף אחד מאנשי המקצוע לא יכול "לחתום" על סיבה ברורה להיווצרותה. יש רופאים שמאמינים שמדובר על מחלה תורשתית, אחרים מאמינים שהיא יכולה להיווצר כתוצאה מטראומה ויש רופאים שמאמינים שמצב זה נותר כתוצאה ממצב לא תקין של מערכת החיסון בגוף. מחלה זו מופיעה בתדירות גדולה יותר אצל גברים שעברו טיפולים משום סרטן הערמונית, חבלה בפין, גברים שחולים במחלת הסכרת וגברים שעברו ניתוחים שונים באגן.

 

חשוב לדעת שמחלת פיירוני אינה פוגעת בכל הקשור אל פוריות הגבר, אלא אם היא מונעת מהגבר להגיע למצב של שפיכת זרע. בנוסף, המחלה מתגלה בשלבים שונים. בשלב הראשון, השלב הדלקתי, נוצרות ההצטלקויות. שלב זה יכול להימשך בין חצי שנה לשנה וחצי ובדרך כלל הגברים שחולים בו, חווים כאב בעת זיקפה. השלב השני, אליו מתייחסים הרופאים כשלב יציב הוא השלב של הצלקות. משלב זה המחלה אינה מחמירה, אינה כואבת ואין מצב בו המחלה מחמירה.

 

מטפלים במחלה ומתפקדים כהלכה

הדבר הראשון שחשוב לדעת הוא שאין אפשרות לרפא את המחלה. למרות זאת, בהחלט ניתן לטפל בה וזאת בהתאם לשלב בו נמצא המטופל והתסמינים אותם הוא חווה. בשלב הדלקתי הטיפול ניתן על מנת להאט את ההתקדמות המחלה וזה נעשה על ידי טיפול תרופתי, הזרקות לאיבר המין ושימוש במכשיר מיוחד לפין. בשלב השני והיציב, ניתן לעבור (ברוב המקרים) ניתוח ליישור העקמת או השתלת תותב. אבחנת המחלה ואבחון שלב המחלה חשובים מאוד, שכן בהתאם אליהם יותאם הטיפול הנכון.

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *