למה כדאי לעשות ביטוח עסקי?

אנשים פרטיים משלמים בימינו על ביטוחים מסוגים שונים לרבות: ביטוחי רכב, ביטוחי אובדן כושר עבודה, ביטוחי בריאות משלימים, אחריות מקצועית לחברת שמירה, ביטוח סיעודי וכן הלאה. זוהי דרך מוכחת אשר מאפשרת לאדם להתמודד עם הסיכון המאיים לאסון כלכלי: אובדן כספים רבים בעקבות תאונה, מחלה או אסון אישי אחר. הנושא חשוב עד כדי כך שהמחוקק בחר, במקרים מסוימים, להטיל על חובה של רכישת ביטוח. כידוע לכולנו, גם במצב של הלוואת סכומים גדולים האדם נדרש להציב ביטוח חיים כנגד סכום ההלוואה.

מה שנכון לאדם הפרטי נכון שבעתיים לגוף העסקי. בעל העסק חייב ללמוד לראות בכל אדם הנקשר אליו עסקית – החל בלקוחות וכלה בעובדים ובספקים – סיכון אפשרי לתביעה עתידית. זו אינה ראיה פרנואידית, אלא ראייה ריאליסטית אשר נשענת על עובדות חיים קיימות: במציאות של ימינו כל דבר עשוי להוות עילה לתביעה. כאשר עסק נתבע ונמצא אשם הוא עשוי, ממש כמו אדם פרטי, למצוא את עצמו באסון כלכלי אשר יכול להסתיים אפילו בפשיטת רגל. ביטוח המותאם לסוג העסק מקטין במידה משמעותית את הסיכון הזה, ומאפשר לבעל העסק לישון בשקט. מומלץ לחפש חברת ביטוח שמתמחה בתחום העסקי שלך ולבחור אותה בקפידה על בסיס היכולת שלה להתאים את הביטוח לתרחישים שעשויים לקרות באופן ספציפי בתחום הפעילות שלך.

אחריות מקצועית לחברת שמירה

דומה שחברות שמירה, מעצם טבען, מועדות יותר לדיונים סביב אחריות מקצועית לחברות שמירה. מכיוון שחברות השמירה מגנות על רכושם ועל ביטחונם של הלקוחות, כל כשלון מקצועי עשוי להסתיים באובדן או בנזק אשר בתורם – עלולים להוביל לתביעה. מה קורה כאשר חברת השמירה מואשמת ברשלנות ונדרשת לשפות את הניזוק בסכומים גדולים? כיצד אפשר להתגונן?

התשובה ברורה: יש לרכוש ביטוח ייעודי מחברה המתמחה בנושא של אחריות מקצועית לחברות שמירה. שהלא אין כמעט סוף וגבול לכמות הנזקים שניתן לגלגל לפתחה של חברת השמירה, ולא תמיד בית המשפט יעמוד לצידה של החברה. כך למשל במקרה של גניבה מאתר שמור – מה קורה במידה והחברה שביטחה את האתר תובעת את חברת השמירה בטענה שהם אשמים בגניבה? ומה עושים כאשר בית המשפט מטיל על חברת השמירה אחריות מקצועית? במקרה כזה ובכל מקרה של תביעה, כדאי שחברת השמירה תהיה מבוטחת על ידי סוכן ביטוח המתמחה בחברות שמירה, בחברה שבנתה את מפרט הביטוח בצורה מתמחה ושמסוגלת להעניק שירות מהיר ואיכותי על בסיס מומחיותה בתחום.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *