טלפונים סלולריים

הפרינט מת – יחי הספר הדיגיטלי

נכון, חנויות הספרים הומות אדם ושבוע הספר הוא עדיין אירוע רב משפחתי. אין ספק, אנשים מתקשים להיפרד מהמושג הנושן של ספר, דף וכריכה. ובכל זאת – הפרינט גוסס ומאד הגיוני להתחיל לחשב את הזמן לקראת קיצו המוחלט. הדור שגדל כיום מתייחס לקריאה בצורה שונה מאד מהדורות שקדמו לו, והמסכים השונים הפכו לחלק של ממש מכל צורות ההתנהלות של נערים ונערות בכל החזיתות. הצעירים כיום מנהלים את הקשרים החברתיים, העסקיים, את לוחות הזמנים ואת כל אופני התקשורת על גבי המכשירים הקטנים שהם לא נפרדים מהם. ברור ומובן שהם יעדיפו לצרוך טקסטים דרך אותו מכשיר עצמו.

טלפונים סלולריים

טלפונים סלולריים

אם הפרינט מת, האם גם הספרות מתה? בניגוד למה שחזו אנשים רבים, הספרות דווקא נמצאת בתקופה של פריחה וזוהר. למעשה, הצורך לשמוע ולספר סיפור הוא חלק משמעותי מאד מכל תרבות אנושית ואין שום סיבה לצפות שהצורך הזה ייעלם. אבל ממש כמו שקרה בעולם המוזיקה, כאשר חנויות ווירטואליות החליפו את חנויות התקליטים וקבצים דיגיטליים תפסו את מקומם של אלבומי הוויניל ושל התקליטורים – כך צפויה להשתנות צורת הצריכה והשיווק של הספרות. קשה לדמיין איך ייראו ההתפתחויות בתחום אבל קל לדמיין מה ילך וידעך – ספר של נייר יוחלף ובמקומו יירכש ספר דיגיטלי או ספר אלקטרוני ומוצר פיזי יומר במוצר ווירטואלי.
הספרים של העתיד
אם כך, זה הזמן למצוא חנות ספרים דיגיטליים בעברית ולהתחיל לחשוב במונחים של עולם העתיד. למה שתחזיקו בביתכם עשרות ומאות ספרים מתפוררים וצוברי אבק? הספרים הדיגיטליים מגובים, זמינים עבורכם תמיד ובכל מקום, ואתם יכולים לבחור באיזה מכשיר נוח לכם לקרוא אותם. הרגש הנוסטלגי לספרי הנייר יישאר תמיד – ממש כפי שגם היום אנשים מבוגרים מתרגשים לראות פטיפון עם תקליטים ישנים וחלקם ממשיכים לשמור ולאסוף אותם. אבל הצעירים יצעדו עם הקדמה ויבחרו בפתרון המעשי וההגיוני.
כאשר אתם ניגשים אל חנות ספרים דיגיטליים בעברית ורוכשים ספר דיגיטלי או ספר אלקטרוני (שני השמות נכונים) עשיתם רכישה שבוודאות תישאר זמינה עבורכם לתמיד. המחירים משתלמים יותר, ויש בצורת העבודה הזו גם התפתחות של צדק חברתי, מכיוון שהיא הופכת את עולם ההוצאה לאור לפתוח יותר עבור סופרים חדשים ועבור כישרונות צעירים. יתרון חשוב נוסף של הבחירה בספרות דיגיטלית היא היתרון הסביבתי – לא עוד בזבוז מיותר של ניירות בלי סוף שמופקים מעצים יקרים. אין ספק – זה הזמן לעלות על הגל ולעבור לספרים דיגיטליים.