ירקות ופירות

עוגיות שיבולת שועל

מחפשים אחר מתכונים עם שיבולת שועל? רוצים להתענג על הטעם המופלא של עוגיות שיבולת שועל לנשנוש בריא? הגעתם למקום הנכון. בשורות שלפניכם תוכלו למצוא מתכונים מיוחדים להכנת עוגיות ומאפים בריאים עם שיבולת שועל.

להכנת כ-25 עוגיות משיבולת שועל הצטיידו במצרכים הבאים: שליש כוס שמן, כפית דבש, כוס שיבולת שועל (קוואקר), כפית אבקת אפייה, 2 כפות שומשום (רצוי מלא), 3 כפות קמח (רצוי מלא), חופן של אגוזי מלך טחונים, 2 כפות טחינה גולמית, 2 כפות סוכר, חופן צימוקים וחמש קוביות שוקולד מריר (קצוץ דק עם סכין). הוראות הכנה: בעזרת מטרפה ידנית ערבבו בתוך קערה גדולה את הביצים, הדבש, הטחינה והשמן. לאחר קבלת תערובת אחידה, הכניסו לתוך הקערה את שיבולת השועל, השומשום, הסוכר, אגוזי המלך, הקמח, אבקת האפייה, הצימוקים ושברי השוקולד. ערבבו היטב את כל המצרכים יחדיו עד לקבלת בלילה אחידה אותה מומלץ להכניס למקרר למשך כ-10 עד 15 דקות.

במקביל, רפדו תבנית בנייר אפייה, וחממו את התנור לחום של 180 מעלות. הוציאו את הבלילה מהמקרר, הרטיבו את ידיכם וצרו כדורי עוגייה. הפקידו על רווחים שווים בין עוגייה לעוגייה, וזאת בכדי שתוכלו לשטח את כדור העוגייה באמצעות מזלג. הכניסו את התבנית לתנור למשך כ-18 דקות וברגע בו העוגיות משנות את צבען לזהוב, הוציאו את התבנית, צננו והגישו באהבה.

מתכון מנצח של דייסת קווקר עם פירות

דייסת קווקר היא ארוחת בוקר בפני עצמה, והיא מספקת עבורכם את כל הויטמינים והמינרלים החיוניים לבריאות. ניתן לשדרג את מתכון הדייסה באופן הבא: הביאו לרתיחה כחצי כוס קוואקר ביחד עם 1.5 כוסות חלב (לאחר רתיחה מומלץ להמשיך לבשל במשך 2-3 דקות נוספות). הורידו את התערובת מהאש והוסיפו לתוכה מגוון עשיר של פירות העונה חתוכים לקוביות קטנות (אננס, תפוח עץ, בננה, אגסים, אפרסקים וכו). במקביל, הוסיפו מעט קינמון, קוקוס טחון סילאן, טחינה גולמית או דבש, והנה לכם קערת דייסה עשירה ומפנקת !

מתכונים עם שיבולת שועל יכולים להיות מתכונים מפנקים לעוגיות בריאות או לארוחות בוקר עשירות במיוחד. כידוע, שיבולת שועל עשירה בסיבים תזונתיים, דבר התורם רבות לתחושת השובע, ולכן, מומלץ לפתוח את הבוקר עם מתכון מנצח לארוחת בוקר המשלב בתוכו קוואקר. במשך היום מומלץ לנשנש עוגיות בריאות המיוצרות משיבולת שועל בין הארוחות, ובכך להגיע לכל ארוחה במהלך היום כאשר אינכם חשים בתחושת רעב מוגברת הגורמת לכם לאכול בכמויות גדולות יותר.