אספרגוס

פרי ישראלי- טעים ובריא!

פירות הם מקור טבעי לאספקת ויטמינים ומינרלים חיוניים לגופינו, ובדומה לירקות, גם הפירות מסווגים לקבוצות צבע שונות שכל אחת מהן מתאפיינת ברכיבים המצויים בפרי המסייעים בהגנה ושמירה על בריאותינו. בשורות הבאות ריכזנו עבורכם מידע כללי אודות היתרונות הבריאותיים הנלווים לסוגי פירות וירקות ישירות מהחקלאי למקרר הביתי שלכם. לאחר קריאת היתרונות השונים אנו בטוחים שגם אתם תעשו הכול על מנת להגביר את צריכת הפירות והירקות היומית באמצעות הזמנת ירקות ופירות עד הבית!

בננה, הידועה בכינוי: פצצת אנרגיה צהובה, מהווה מקור אידיאלי לאנרגיה זמינה, והיא מכילה בתוכה סיבים תזונתיים התורמים לתחושת שובע לאורך זמן. לעומתה, תפוח עץ מספק לגופנו כמות גדולה של ויטמין C, סיבים תזונתיים ונוגדי חמצון המגנים על כלי הדם ותאי הדם בגופינו. כמו כן, נוגדי החמצון המצויים בתפוחי העץ מסייעים בהגנה על הגוף מפני רדיקלים חופשיים העלולים להוביל להופעתן של מחלות דלקתיות כאלו ואחרות.

פרי טעים ובריא נוסף הינו התות שדה. פרי זה עשיר בחומצה פולית, אשלגן וסיבים תזונתיים, וכמו כן, מנת פרי אחת של תות שדה מספקת לגופכם את רוב הצריכה היומית המומלצת של ויטמין C. נוגדי החמצון המצויים בתות שדה מסייעים בין היתר למניעת דלקות ואף להפחתת הסיכון למחלות נוירולוגיות ומחלות סרטן למיניהן. פרץ נוסף של בריאות ממתין לכם בפרי האגס. פרי זה המשווק ברוב ימות השנה, עשיר באשלגן ו-בטא קרוטן והוא נחשב לפרי היפו-אלרגני המותאם למצבי בריאות שונים, לרבות, עודף משקל ואלרגיות. בנוסף, האגס  ידוע גם כפרי המסייע להתמודדותו של הגוף עם מצבים דלקתיים ומצבי אי ספיקת כליות כרונית. פרי נוסף המסייע לטיפול בדלקות שונות הוא האננס. פרי טרופי זה מכיל בתוכו כ-75% מכמות הצריכה היומית המומלצת של המנזן המהווה אחד מרכיבי האנזימים החיוניים ביותר לגופינו. אכילת אננס יכולה לסייע בטיפול בדלקות פרטים ואף לצמצם ולמנות מחלות דלקתיות.

הוספת פירות לתפריט היומי

בכל פרי (מכל קבוצת צבע), תוכלו למצוא רכיבים המסייעים רבות לבריאות האדם. הקפידו על צריכת פירות וירקות ישירות מהחקלאי באופן יומיומי קבוע ומתמשך, וגם אתם תוכלו ליהנות מכל האנרגיות והיתרונות הנלווים לכל פרי ופרי. בצעו הזמנת ירקות ופירות דרך קבע והרכיבו את התפריט היומי שלכם באמצעות מספר פירות שונים לאורך היום. את הפירות ניתן לאכול כקינוח לאחר ארוחות יומיות (מומלץ כ-30 דקות לאחר הארוחה), או לחילופין, לשלב אותם כחלק מהמנה: דגני בוקר עם פירות חתוכים וכדומה.