מרצה לחוגי בית

בשנים האחרונות התפתח טרנד חדש של הזמנת מרצה לחוגי בית שונים.
אם גם אתם מעוניינים לקבץ קבוצת חברים אשר מתעניינים בנושא ספציפי בביתכם על מנת שתוכלו ליהנות מהרצאה או סדרת הרצאות המועברות על ידי מרצה ספציפי, האפשרויות הן רבות.

מרצה לחוגי בית- מושגים בסיסיים בדרך להרצאה
נכון להיום קיימים מרצים רבים אשר מוזמנים להרצות בחוגי בית.
על מנת לאפשר לכם לבחור את ההרצאה והמרצה המתאימים לכם, חשוב שתבינו מה תפקידו של המרצה, מה הן הרצאות וכיצד אלו משתלבים במסגרת של חוגי בית.
•    מרצה לחוגי בית- הוא אדם בעל ידע מקצועי בתחום אחד או מגוון תחומים. המרצה מעביר את הידע שלו באמצעות הצגת נושא מול קבוצת אנשים המתעניינים באותו תחום. רוב המרצים הם בעלי ידע אקדמאי ומלמדים במסגרות על תיכוניות שונות (מכללות, אוניברסיטאות).
נכון להיום, קיימים מרצים רבים אשר מעבירים הרצאות בחוגי בית אודות אותו תחום בו יש להם ידע מקיף. מרצים רבים מלווים את הרצאותיהם באמצעות כלי עזר שונים, כמו למשל שקפים, מצגות, הקרנת סרטי וידיאו ולוח.
•    הרצאות– הצגה של אדם אחד בעל ידע רב בתחום אותו הוא מעביר (מרצה). מטרתן של הרצאות היא להעביר מידע או ללמד על תחום ספציפי על ידי דרשה או נאום. כל אדם אשר למד באוניברסיטה הורגל לשיטת לימוד על ידי הרצאות אשר מועברות על ידי מומחים שונים בתחומים שונים.
•    חוג בית- כאן מדובר על קבוצה של אנשים אשר החליטו להתאגד יחדיו בבית על מנת לחוות חוויה מלמדת ומעשירה אודות תחום מסוים. במדינתנו קיימים חוגי בית רבים.

מציאת מרצה לחוגי בית
נכון להיום קיימים מרצים רבים המציעים הרצאות מרתקות לחוגי בית והבחירה של ההרצאה הנכונה לכם והמרצה המעניין, המתאים והמקצועי ביותר אינה פשוטה. להלן, מספר טיפים אשר יעזרו לכם לבחור את אותו מרצה והרצאות אשר יתאימו לקבוצה אשר תתכנס בביתכם:
•    תקציב- יש לברר עם הקבוצה מהו התקציב אותו הם יכולים להקציב להרצאה. דבר זה יעזור לכם לבחור מרצים התואמים לסכום תקציב העומד לרשותכם.
•    קהל המאזינים- יש להתאים את ההרצאות והמרצה לקבוצה ולכן יש לקחת בחשבון מי הם אותם אנשים אשר באו לשמוע את ההרצאות, הגילאים שלהם, מהו הידע שלהם בתחום ומהם תחומי העניין שלהם.
•    נושא הרצאות- בררו עם הקבוצה מה הם הנושאים אשר מעניינים אותם והחליטו יחדיו מהו הנושא הראשון עליו הם יהיו מעוניינים לשמוע. בנוסף, בררו האם קיימים נושאים אשר יכולים להיות רגישים לקבוצה. לדוגמה: אל תזמינו מרצה לחוגי בית אשר ירצה על הנושא: 'האם הייתה שואה?' כאשר ישנם ניצולי שואה או דור שני לניצולי שואה בקהל.
•    ציוד- בררו עם המרצה האם הוא יביא את הציוד הדרוש לו או האם הוא מצפה שאתם תדאגו לציוד המתאים.
•    צפייה בהרצאות- בררו האם יש אפשרות לצפות בהרצאות של המרצה טרם אתם מזמינים אותו, בצורה זו יהיה לכם מדד באשר להתאמת סגנון ההרצאה שלכם לקבוצה ותוכלו להחליט באם זהו אותו מרצה אותו אתם מעוניינים להזמין.
•    מרצה– בררו אודות ניסיונו והידע של המרצה בתחום הרצאות, האם הוא פועל על פי החוק ומספק לכם קבלה והאם הוא זמין לכם ביום ובשעה הרצויה לקבוצה.

*אין לראות במאמר זה המלצה או מידע מקצועי .

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *