נדלן בארצות הברית- שווה השקעה?

השקעות נדלן בארהב הן הדובדבן שבקצפת בימים בהם הכלכלה האמריקאית עומדת למבחן ומשקיעים מרחבי העולם, בעיקר מאירופה, נהנים משלל נכסים מניבים במחירי מציאה. 'טיימינג' הוא שם המשחק במיוחד כשהשחקנים בו הם לא מעט נכסי נדל'ן ארה'ב במקומות איכותיים במחירים של עד 50% פחות משוויו המקורי של הנכס. בין הנכסים המוצעים עומדים מבנים חדשים, כאלו שעוקלו על ידי הבנקים ואפיק ההשקעה החדש- קומפלקסים שלמים בבעלות יחיד. קומפלקסים שלמים נמכרים מדי יום ביומו בשל אזלת ידם של הבעלים המקוריים בניהול הנכס, ומי מרוויח מהשקעות נדלן בארצות הברית? המשקיע. אך בטרם 'מתחדשים' בנכס, בודקים תחילה את מצבו ודרגות המיסוי.

נדלן בארצות הברית– מוקד המשיכה

רצונו של כל משקיע הוא להשיב את השקעתו בנכס בתוספת תשואה שנתית נאה. השקעות נדלן בארהב עונות בדיוק על צורך זה מפני שמדובר בנכסים בעלי פוטנציאל הכנסה אדיר המניבים תשואות מקסימאליות גם אם כמות המשאבים המושקעת הינה מוגבלת. החכמה העומדת מאחורי הרכישה היא קנייה בטוחה וחוקית תוך 'קריאת המפה' בדבר עלות לעומת תועלת. ארה'ב מהווה מקום אידיאלי העונה על כל אחת מהגדרות אלו, במיוחד כשנעזרים במומחיותם של אנשי מקצוע הבקיאים בהשקעות נדלן בארצות הברית ויכולים לספק שרותיהם בשתי שלוחות בעת ובעונה אחת, בזו הממוקמת בארה'ב ובזו הממוקמת בישראל.

אם בעבר היו אלו הדירות והבתים הפרטיים שהיוו מוקד משיכה בכל הנוגע להשקעות נדלן בארצות הברית הרי שהיום הלהיט התורן הוא הנדל'ן המסחרי הכולל משרדים, חנויות וקומפלקסים של דיור המיועד להשכרה בלבד. קומפלקסים אלו מצויים בבעלות בלעדית ומכילים מתחמים מושקעים שונים לשרותם של השוכרים, כגון: גני שעשועים, בריכת שחייה מפוארת, מתקני ספורט וחדר כושר ועוד. נכסים אלו מוצעים למכירה 'חדשות לבקרים', במחירי מציאה, בעקבות ניהולם הכושל ותחזוקתם הלקויה על ידי בעליהם הקודמים. קנייה במחיר מצויין, שיפוץ והשכרה יהפכו את הנכס למניב במיוחד.

נדל'ן ארה'ב– מיסוי ודוחות

חוקי המיסוי בארה'ב מוגדרים בצורה ברורה המבטיחה עסקאות הוגנות ובטוחות, עבור כל אחד מהצדדים. מיסי נדל'ן ארה'ב משתנים בהתאם למדינה, הערים והמחוזות בה מבוצעת העסקה. מכאן חשיבות בדיקת חוקי המיסוי המקומיים. בנוסף, אם ההעסקה מתבצעת באמצעות חברת נדל'ן יש לבחון את מידת בקיאותן ויכולתן להפוך את העסקה לכדאית תוך התאמה בין דרגת המס בארה'ב לבין המיסוי המשולם בארץ.

מעבר לגישור דרגות מיסוי נדל'ן ארה"ב– ישראל, יש לבחון את איכות הנכס ולספק לרוכש דו'ח תקינות מפורט, שעל פיו יחליט האם לממש את העסקה או להימנע ממנה. הנכס נבדק, כמובן, על ידי חברות אמריקאיות מקומיות המתמתחות בעריכת הדוחות בצורה מדויקת תוך עמידה בתקני הבנייה של הרשות האמריקאית והערכת שוויו. אם ממצאי הדו'ח מעלים בעיות כלשהן ניתן להתנות את רכישת הנכס בתיקון הנזקים ושיפוצם.

*אין לראות במאמר זה המלצה או מידע מקצועי .

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *