ייעוץ ארגוני – שירות לקוחות – ייעוץ סביבתי

העולם העסקי הוא מקום דינמי מאוד, אגרסיבי לעיתים ותמיד מורכב מאוד. התחרות רק הולכת וגוברת בזכות מדיומים כגון האינטרנט ובזכות מודעות צרכנית הולכת וגדלה. לצד מציאות זו תחומים כגון ייעוץ ארגוני או ייעוץ סביבתי מקצועי צברו תאוצה ומהווים כיום מרכיב משמעותי בהצלחה של ארגונים רבים. ייעוץ ארגוני ועסקי יכול לגעת בנושאים אסטרטגיים כמו גם תפעוליים, לייעץ לגבי שירות לקוחות יעיל ורלבנטי כמו גם בשיפור תהליכי מכירה ובתהליכי ייעוץ סביבתי בעלי רלבנטיות גדולה כיום. מנהלים וארגונים יודעים כיום כי לעיתים על מנת להצליח, להתגבר על מכשולים ולזהות דרך נכונה, יש צורך בגורם חיצוני, מקצועי ובלתי תלוי שיספק ייעוץ ארגוני או עסקי, ישפר מערכי שירות לקוחות קיימים או חדשים ובין היתר יספק שירותי ייעוץ סביבתי הרואים את התמונה הכוללת בפעילות הארגון.

ייעוץ ארגוני – תחום רחב ומורכב

אם בעבר רוב המנהלים לא ממש ידעו מהו יועץ ארגוני וודאי שלא השתמשו בשירותיו של אחד, כיום המילה ייעוץ ארגוני שגורה בפיהם של מנהלים רבים ושל מרבית הארגונים המובילים במשק. ישנן אפילו חברות ייעוץ ארגוני גדולות ובינלאומיות המלוות תהליכים אסטרטגיים עם חברות וארגונים. המונח הזה של ייעוץ ארגוני הוא רחב ומורכב מאוד, מדובר על מכלול של שירותים ותת תחומים שמהות כולם שיפור הביצועים וההתנהלות של ארגונים למיניהם. היועץ הארגוני מספק נקודת מבט חיצונית, בלתי תלויה ובעיקר מקצועית לגבי הנושאים לשמם הוא או חברת הייעוץ הוזמנו – מאפשר לארגון לקבל החלטות נכונות, לעיתים קשות, אך נדרשות לקראת התייעלות ושיפור התוצאות בטווח הארוך.

יועץ ארגוני לנושאי שירות לקוחות

הנושא של שירות לקוחות נמצא בבסיס הפעילות של ארגונים עסקיים רבים כיום, בעידן של מהפכת המידע והתפתחות המודעות הצרכנית בישראל, שירות לקוחות איכותי לעומת שירות גרוע ולא יעיל עשוי להיות ההבדל בין השגת הלקוח לאיבוד שלו לטובת המתחרים. בכל מה שמדובר על שירות לקוחות יעיל ואיכותי, התואם את מטרות הארגון ואת התדמית אותה הוא מנסה לשווק לצרכנים, חשוב לנהל תהליך מקצועי ומדויק של בניית מערך השירות. ישנם כיום יועצים ארגוניים המתמחים ספציפית במוקדי שירות לקוחות ומכירה, ניהול המוקדים, הכשרת העובדים, תהליכי התייעלות במוקדים, ניהול טכנולוגי של מוקדי השירות וכן הלאה על כל היבטי התפעול של זרוע ארגונית זו, שירות לקוחות מהווה במובנים רבים את אחת החוליות החשובות בעמוד השדרה הארגוני ויש להתייחס לכך בהתאם.

ייעוץ סביבתי לארגונים

המציאות הסביבתית בישראל השתנתה פלאים בשנים האחרונות, לטובת הסביבה והציבור כמובן. ארגונים רבים זקוקים לכן לשירותי ייעוץ סביבתי רלבנטיים ומקצועיים לניהול תהליכי התייעלות ושינויים תפעוליים רבים. ייעוץ סביבתי לוקח בחשבון את ההיבטים הסביבתיים כמו גם את שיקולי התפעול והרווח של החברה ויוצר תכנית מתאימה ואידיאלית. כיום, עבור ארגונים רבים, ייעוץ ארגוני לא יכול להיעשות בלי התייחסות אל ייעוץ סביבתי הולם ורלבנטי.

*אין לראות במאמר זה המלצה או מידע מקצועי .

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *