מדריך קצר למשקיע המתחיל

בואו נניח לרגע שקיבלתם פתאום סכום כסף משמעותי שאין לכם כרגע מה לעשות איתו, והחלטתם שזוהי הזדמנות נהדרת להתחיל להשקיע בבורסה. אם עולם שוק ההון זר לכם לחלוטין, ואתם לא יודעים כיצד להתחיל, קבלו מספר טיפים שיעשו לכם סדר, ויסייעו לכם לצאת לדרך עם תחושת ביטחון רבה יותר.

כמה טיפים עבור המשקיע העושה את צעדיו הראשונים בשוק ההון

  1. רצוי שתהיו בטוחים שאת הכסף שאתם מתכוונים להשקיע בבורסה, אתם לא באמת צריכים בזמן הקרוב. מרבית המשקיעים בבורסה, לא רק המתחילים, עלולים בטווח הקרוב להפסיד את כספם, שחוזר אליהם בטווח הרחוק (ובגדול). במילים אחרות, השקעה בבורסה מצריכה סבלנות ואורך רוח, כי את הפירות ייתכן שתקטפו בעתיד הקצת יותר רחוק. לפיכך, תיטיבו לעשות אם תוודאו מראש שאתם לא זקוקים ממש ברגע זה לכסף שאתם מתכוונים להשקיע.
  2. רצוי להשקיע באופן חכם, מה שאומר, שקודם כל עליכם ללמוד קצת על המגרש של שוק ההון, ועל איך עובדת הבורסה. עליכם להכיר את הטרמינולוגיה המרכזית השלטת בעולם זה, ולדעת כיצד הוא מתנהל. אתם לא חייבים להירשם לקורס מקצועי בתחום, אבל כן תצטרכו להעמיק בקריאת ספרות, להתייעץ עם חברים ולשמוע חוויותיהם ורשמיהם של מי שכבר "עשו את זה" ושהשקיעו בבורסה.
  3. בהמשך לאמור לעיל, תמיד תוכלו לגשת אל בית השקעות שיבצע את העבודה עבורכם. משקיעים מתחילים רבים מחליטים, כי לא מתאים להם "לשבור את הראש", ללמוד, להיחשף אל מונחים חדשים, וכי הם מעדיפים לא לבזבז זמן מיותר שאין להם, ולהפקיד את כספם בידי בית השקעות, שידאג להשיג עבורם את התשואה הטובה ביותר.
  4. אם אתם מגיעים למסקנה שלא מתאים לכם לנהל את תיק ההשקעות שלכם בעצמכם, ומחליטים לפנות לבית השקעות מקצועי – זכרו שמנהל השקעות הוא הדמות החשובה ביותר במסע שלכם. מנהל השקעות טוב, שתוכלו להרגיש רגועים להפקיד בידיו את ניהול התיק שלכם, הוא קודם כל איש מקצוע שינסה להבין אתכם ואת הצרכים שלהם תוך מתן תשומת לב והתייחסות לרמת הסיכון שאתם מוכנים ליטול.

להרכיב בצורה חכמה את תיק ההשקעות

  1. אם אתם מחליטים בכל זאת להרכיב את תיק ההשקעות שלכם, דאגו לגוונו, כך שסכום ההשקעה שלכם יחולק בין אפיקי השקעה ונכסים שונים. כך תשכילו להוריד את רמת הסיכון של התיק, מכיוון שערוצי השקעה שונים מתנהגים בצורה שונה במצבי שוק שונים. דאגו ,אם כן, להרכיב את התיק שלך ממרכיבים ספקולטיביים ומרכיבים סולידיים כאחד, ובחרו את מינון של כל אחד מהם בהתאם לרמת הסיכון שאתם מוכנים לקחת.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *